سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهادت برای هنرمند، تابعی از حركت در مسیر الهی‌ است

یك هنرمند نقاش معتقد است كه شهادت برای هنرمند یك هدف نیست، شهادت در واقع تبعه حركت در مسیر الهی است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ عبدالحمید قدیریان، هنرمند نقاش و طراح صحنه سینمای كشور، بیان اینكه شهدا كسانی هستند كه برای خود فضایی معنوی ایجاد كرده‌اند، اظهار كرد: اگر می‌گوییم شهدا دارای نور هستند و هر وقت شهیدی را یاد می كنیم روحمان نورانی می‌شود، به دلیل اتمسفری است كه شهید پیرامون خود ایجاد كرده است.

وی ادامه داد: زمانی كه در دانشكده درس می‌خواندم، دوستی داشتم به نام احمد اسماعیلی كه همیشه با هم بودیم. ایشان دانشجوی نقاشی بود و حال و هوای خاصی در آثارش وجود داشت. اسماعیلی انسان بسیار آرامی بود. همه در دوران دانشگاه سعی می كردیم در خلق آثارمان منیت خود را هم نشان دهیم، اما نقاشی‌های ایشان به گونه‌ای بود كه انگار خودش نبود و به همین دلیل آثارش سادگی خاصی داشت. در آن دوران هر بار كه به جبهه می‌رفتم، پس از بازگشت برای دوستانم از وقایع جبهه تعریف می كردم. اما ایشان هیچ وقت در بحث‌ها و گفت‌وگوهایی كه داشت درباره جبهه چیزی نمی‌گفت. تا اینكه یک روز خبر آوردند كه ایشان در جبهه به شهادت رسیده‌اند. در واقع ایشان هیچ‌گاه سعی نمی كرد كه خود را مطرح كند.

قدیریان تصریح كرد: شهید اسماعیلی از جمله هنرمندانی بود كه اقدام به حذف خود كرد؛ اما خدا دستش را گرفت و بلندش كرد و كاری كرد تا ابد زنده بماند.

این هنرمند نقاش همچنین گفت: اینكه ما چند نفر شهید هنرمند داشته‌ایم مهم نیست، مهم این است كه از این فضا بتوانیم استفاده كنیم و در مورد ارزش‌هایی كه شهدا به خاطرش به شهادت رسیده‌اند و نگاه‌های معرفتی به شهدا تبادل نظر و بحث كنیم. شهدا برای اهدافی به شهادت رسیدند كه آن اهداف همچنان زنده هستند. هر چند در سال‌های اخیر ما سعی می‌كنیم چشم خود را بر روی این ارزش‌ها ببندیم، اما یاد این شهدا تلنگری است در ما كه بیدار شویم، چشم باز كنیم و همان ارزش‌های الهی را ببینیم.

قدیریان با بیان اینكه حركت در مسیر انقلاب اسلامی همان حركت در مسیر ظهور است عنوان كرد:  شهادت برای هنرمند یك هدف نیست، شهادت در واقع تبعه حركت در مسیر الهی است. اگر هنرمندی با توان هنری خود بتواند در این حركت تاثیرگذار باشد، بسیار می‌تواند موثرتر باشد. اگر شهادت هم اتفاق بیفتد، از آن استقبال می كند. ولی شهادت را برای خود هدف نمی‌كند و سعی در شكوفایی انقلاب و سرعت دادن به حركت در مسیر ظهور دارد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.