سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین گام صنعتی بعد از برجام؛

خودروسازی با طعم بنز

گروه صنعتي ايران خودرو و شركت دايملر، مالك مرسدس بنز، مرسدس آام‌گ و اسمارت با امضاي يك تفاهم نامه، همكاري استراتژيك خود را براي ايجاد يك شركت مشترك آغاز كردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دوشرکت خودروسازی دايملر (بزرگترین تولیدکننده کامیون در جهان )و ايران خودرو  قصد دارند با تاسيس يك شركت مشترك، از مزيت هاي نسبي يكديگر استفاده كرده و ضمن تحكيم جايگاه خود، يك قطب توليد خودروهاي تجاري در منطقه را ايجاد كنند.
 يكه زارع، درباره این اين نشست مشترك گفت: گروه صنعتي ايران خودرو در دور جديد همكاري هاي بين المللي خود، رويكردي كاملا متفاوت با گذشته در پيش گرفته و بر حضور و سرمايه گذاري مشترك طرف مقابل تاكيد دارد.

وي با بيان اينكه سرمشق گروه صنعتي ايران خودرو در همكاري هاي جديد، حفظ و ارتقاي منافع ملي است، افزود: دايملر و شركت بنز سابقه قابل اعتنا و اتكائي در همكاري با گروه صنعتي ايران خودرو داشته اند كه اين امر مي تواند در مسير پيشروي اين دو خودروساز راهگشا باشد.

ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر ای.جی نيز اظهار كرد: پس از لغو تحریم‌های ایران، ما در حال برنامه ریزی برای از سرگیری سریع کسب و کارمان در این بازار هستیم. امضای تفاهم نامه با شریک تجاری مان در ایران، پیش نیاز مهمی برای از سرگیری سریع این کسب و کار است.

براساس اين گزارش دايملر و ايران خودرو پس از امضاي اين تفاهم نامه در يك بيانيه مشترك اهداف و برنامه هاي خود براي از سرگيري همكاري ها را تشريح كردند.

در اين بيانيه آمده است: «ایران خودرو دیزل یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو، بزرگترین تولیده کننده خودرو در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که بیش از 50 درصد سهم بازار را در ایران داشته و بیش از نیم قرن است که با دایملر همکاری دارد.»

«سرمایه گذاری مشترک برای تولید منطقه ای کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه»، «تاسیس شرکت مشترك فروش کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات آنها در ايران» و همچنين خريد بخشی از سهام شرکت محور خودرو در كنار ایدم توسط دايملر از جمله مواردي به شمار مي رود كه در اين تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفته است. علاوه بر این، دو طرف درصدد هستند سرمایه‌گذاری مشترکی برای فروش وسایل نقلیه تجاری و باری مرسدس داشته باشند. ضمن اينكه دايملر اعلام كرده براي تحقق اين برنامه ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال 2016 ايجاد مي كند.

تقاضای بسیار بالا در بازار کامیون ایران

همچنين شركت دايملر طي بيانيه اي به پتانسيل هاي بازار و صنعت خودرو ايران اشاره كرده است. در بيانيه دايملر آمده است: «ایران در پی سال‌هاي متمادی تحریم و تقاضای بالا در بخش حمل و نقل، پتانسیل خوبی برای رشد در این بخش داشته و فرصت‌های زیادی را به دایملر نوید می دهد. ایران باوجود تحریم‌های اقتصادی یکی از بزرگترین اقتصادهای ملی در خاورمیانه، با تولید ناخالص ملی 415 میلیارد دلار آمریکا در سال 2014 بود. صنایع ایران تقریبا نیمی از اقتصاد ملی ایران را به دوش می کشند.»

فروش و خدمات پس از فروش


خودروساز آلماني براي حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه ريزي هايي انجام داده و اعلام كرده است: «دایملر با امضای سند همکاری، در حال شروع فرآیندی برای ورود مجدد و فراگیر به بازار ایران است.  نخستین کامیون‌های مرسدس بنز با نام‌های آکتروس (Actros) و آکسور (Axor) را می‌توان پیش از پایان سال در ایران توليد و عرضه کرد. دایملر در تلاش است تا جای پای خود را در بازار محلی ایران محکم‌تر کند به همین منظور هدف تجدید همکاری با شرکت ایدم در عرصه موتور و سرمایه گذاری مشترک در فروش را دنبال می‌کند. افزون بر این، دایملر قصد دارد تا در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه فروش، تمام فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش در ایران را حرفه ای کند. همچنین دایملر قصد دارد تا دفتر خود را در تهران افتتاح کند. با این اقدامات و تعهدات شرکت دایملر خود را به توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران متعهد کرده است.»

همچنين دو طرف تصميم گرفتند ضمن اصلاح ساختار شركت خدمات پس از فروش گواه نسبت به واگذاري اين شركت به شركت مشترك ايران خودرو و بنز اقدام كنند.

گفتني است؛ جمعي از مديران ارشد مرسدس بنز از سالن ها و خطوط توليد ايران خودرو ديزل و ايران خودرو بازديد و پس از انجام مذاكرات، تفاهم نامه مشترك همكاري با گروه صنعتي ايران خودرو را نيز امضا كردند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۹ دی ۱۳۹۴
کار مشترک یعنی این:آلمانی ها تولید میکنند و ایرانی ها با قیمت بالا میفروشن
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۴
مشکلات حمل ونقل عمومی ماحل نشده فضای مترو واتوبوس پرازجمعیته اونوقت بعضیها اولویتشون واردات خودروهای لوکس وتک سرنشینه وازاین ذوق زده میشن اخه این به دردمردم میخوره ومشکلات کیو حل میکنه این قبیل فقط مرفهین راخوشحال میکندوجیب سرمایه دارراپرتر
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۹ دی ۱۳۹۴
اول میان بنز مشترک میزنند بعد میشه چینی بعدش هم یه وانت بنز شده وسط خیابانها و هزارجاش صدا میده و کسی هم جوابگو نیست
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۹ دی ۱۳۹۴
مردم ایران نیاز به خودروهای لوکس بنز ندارن البته این خودروها هیچ تقاضا و خریداری در جهان و اروپا ندارن! مروم خودروی سدان خانوادگی ، باکیفیت و مصرف سوخت پایین و با تسهیلات مناسب و خدمات پس از فروش مناسب نیاز دارن نه خودروهای لوکس شرکت های خودروسازی رو!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۹ دی ۱۳۹۴
پراید هم تولید میکنن
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۹ دی ۱۳۹۴
من ماشین چینی میخوااااااااااااااااااااااااممم...........
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۹ دی ۱۳۹۴
عالیییی
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۴
بجز کامیون. خودروی سدان و سواری هم خط تولید بگیرید دیگه :| حتما باید تا 100 سال دیگه ام پرایدو پژو سوار شیم؟؟
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۸ دی ۱۳۹۴
به زودی شاهد انواع وانت بنز در ایران خواهیم بود البته با موتورپایه گاز سوز
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
خوشا به حال پولدارها
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
هیچ فایده ندارد اگر هم بنز تولید شود برای مردم عادی نیست برای اقازادهها وافراد پول داراست
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
فقط مال کامیونه پس سواری کو?????
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
یعنی ماشین میاد پایین؟
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
چرا خودروهای شخصی بنر را قرارداد نمی کنند به چه دلیل؟؟
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
اره... باقیمت10000000000000000000000
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
آلمانها قابل اعتمادتر از فرانسوی ها هستن
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۴
اینها جایی نمیخوابن که آب زیر پاشون بره
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۴
خدایا یعنی روز میرسه از این فرغون ها دست از سرمان بردارند
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
مردم ایران نیاز به خودروهای لوکس بنز ندارن البته این خودروها هیچ تقاضا و خریداری در جهان و اروپا ندارن! مروم خودروی سدان خانوادگی ، باکیفیت و مصرف سوخت پایین و با تسهیلات مناسب و خدمات پس از فروش مناسب نیاز دارن نه خودروهای لوکس شرکت های خودروسازی رو!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
خودرو و صنعت المان جای هیچ حرفی نداره ولی قیمتی که تو خود ایران به فروش میرسه با قیمت واقعیه جهانی خیلی خیلی فرق داره!!!! امیدوارم قیمتارو منصفانه بدن تا با ضعف قدرت خرید مردم توان خرید باشه!!!!!!!
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
من موندم ما چه نیازی به بنز داریم !!! همین کارارو کردن که خودروی ملی ما شده ساینا اونم از خانواده ی تیبا با پلتفورم پراید!!

جای این برنامه ها اون پولو بدید به دانشجو و مهندسامون یدونه موتور ایرانی بسازن مونتاژ مونتاژ مونتاژ خدایش خسته نشدید :))
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۸ دی ۱۳۹۴
هرچی باشه از چینی بهتره .....
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
این به نفعه ایرانه. یکم منطقی باشید.
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
باز از اهن پاره های تماما چینی که بهتره .
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۸ دی ۱۳۹۴
بنز 40میلیونی با قیمت میلیاردی به مردم میان، صبر کن ببین
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۸ دی ۱۳۹۴
فقط میخوان چندتا کامیون بسازن الکی شلوغش نکید
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
این اروپاییها فقط به منافع خودشون فکرمیکنن ولی المان ازفرانسه بهتره
منصور
۲۰:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۴
هر کسی به منافع خودش فکر میکنه
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
معلوم نیست باز چه نقشه ای برامون کشیدند
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۸ دی ۱۳۹۴
ایجاد تکنولوژی جدید مستلزم آموزشهای به روز برای مصرف کننده نیز میباشد در صورتی که متاسفانه رانندگان دنبال ساده ترین راه میباشند
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۸ دی ۱۳۹۴
بنززززز؟؟
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۸ دی ۱۳۹۴
بهر قیمتی که دلشان بخواد میفروشن
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۸ دی ۱۳۹۴
شاید ربطی نداشته باشه به این خبر ولی یکی جواب بده برای چی لب تاب 99 دلاری و باید در کشور سه برابر پول بدیم
البته خودرو هم از این قضیه بی بهره نیست
همه چی تو کشور سه برابره یه عده فقط میخورن و شکماشونو گنده تر میکنن به فکر هیچکس هم نیستن
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
اگر قسمت فروش هم دست خارجی ها باشه بهتر است چون کلکی تو کارشون نیست
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ دی ۱۳۹۴
اصلاح کنید :
مونتاژ با طعم بنز
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۸ دی ۱۳۹۴
بس کنید بد بینی رو....من که خیلی خوشحالم.
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۴
این درسته
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ دی ۱۳۹۴
چي ميشه خودرو هاي ارزون قيمت روز اروپا رو بيارين بدين به مردم به خدا ثواب داره خسته شديم 405 پرايد ديديم سوارشديم
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
فکرش کنید سمند میسازن با موتور بنز.......................
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخه
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۸ دی ۱۳۹۴
هر کاری میکنید بکنید ولی با قیمت مناسب بدید (( ن 100برابر ))
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
ملت دنبال خودرو سواری هستن ؟؟؟؟
اونوقت میخواین کامیون تولید کنید
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۸ دی ۱۳۹۴
اگه قرار باشه باز هم فقط کشنده قدیمی آکسور تولید بشه و خبری از تولید آکتروس mp4 که از بهترین کشنده های دنیا میباشد نباشد و در بخش کامیونهای کمپرسی و باری به سمت تولید سری آروکس و آنتوس این تولید کننده آلمانی نریم هیچ پیشرفتی حاصل نشده و پول راننده گان زحمت کش باید بابت هزینه تعمیر محصولات چینی بی کیفیت هدر بره.
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۸ دی ۱۳۹۴
خودرو بنز کشور آلمان با مونتاژ ایران با قطعات چینی چه شود
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۸ دی ۱۳۹۴
خدا به دادمون برسه
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ دی ۱۳۹۴
اگر هم تولید کنن با قیمت بسیار بالاتر از قیمت واقعیش به مردم می فروشن
امین
۰۸:۴۸ ۲۹ دی ۱۳۹۴
عزیز من قیکت دیگه دست ایران نیس و اگه بنز گرانفروشی کنه مطمعن باش محاکمه میشه و آبروش میره.روزای خوش داره میاد شک نکن
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۴
خدا رحم کنه