سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

مسموميت ۶ نفر با گاز مونوكسيد كربن در شهركرد

۶ نفر از اعضاي خانواده اي در شهركرد دچار مسموميت با گاز مونوكسيد كربن در منزل مسكوني خود شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرپرست مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان چهارمحال و بختياري با اعلام این خبر گفت: به دنبال تماس ساعت ۵ صبح روز گذشته مبنی بر مسموميت گروهي در منزل مسكوني، تكنسين هاي فوريتهاي پزشكي به محل اعزام و مسمومين پس از دريافت اكسيژن و سرم تراپي و كنترل علائم حياتي توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بيمارستان آیت اله كاشاني شهركرد اعزام شدند.

دكتر فرامرز شاهين با بيان اينكه نقص فني آبگرمكن علت اين حادثه بوده است افزود: خوشبختانه با آموزش هاي ارائه شده و اطلاع رساني بهنگام امسال تاكنون هيچ مورد فوتي در این زمینه در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده اما توصيه مي شود خطر گاز مونوكسيد كربن را جدي گرفته و اصول ايمني را كاملاً رعايت كنید.

وی ادامه داد: در صورت مواجه با فرد يا افراد دچار گازگرفتگي، ضمن برقراري تماس با اورژانس ۱۱۵، مصدوم را از فضاي آلوده به فضاي باز و آزاد انتقال دهيد و در صورت بيهوش بودن فرد، با آغاز عمليات احياء، به فرد بيمار اكسيژن برسانيد. 

مونوكسيد كربن گازي است بي رنگ، بي بو و بي مزه كه در اثر احتراق ناقص تمامي سوخت هاي آلي مانند بنزين، زغال سنگ، نفت سفيد، پلاستيك، چوب و گاز طبيعي توليد و در اصطلاح به آن قاتل خاموش گفته مي شود.

از جمله منابع توليد كننده گاز منو اكسيد كربن مي توان به اجاق گاز و شومينه، اگزوز اتومبيل، كباب پزهاي ذغالي، فرهاي آشپزخانه، منابع روشنايي گاز سوز، آبگرمكن ها، بخاري هاي نفتي اشاره كرد.

سردرد، سرگيجه، تهوع، استفراغ، خستگي، بيقراري، خواب آلودگي، تنگي نفس، خميازه كشيدن بيش از حد، كاهش ديد، مشكلات حافظه، مشكلات راه رفتن، توهم، كبودي دست و پا و دور لب ها، درد سينه و درد شكم از جمله علائم و نشانه هاي مسموميت با مونوكسيد كربن است كه در نهايت منجر به تشنج، بيهوشي و مرگ مي شود.


انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.