سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

بهره مندی 150 هزار نفر از خدمات زائرسراي ميقات الرضا(ع) از ابتدای امسال

از ابتداي امسال بيش از150هزار نفر از خدمات و امكانات زائرسراي ميقات الرضا(ع) بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مديرعامل موسسه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و زياتگاه شهيد مدرس(ره) گفت: زائرسراي ميقات الرضا(ع) داراي 100 اتاق مفروش، 12 مهمانپذير و سالن اجتماعات با ظرفيت پذيرش بيش از 100 نفر برای كاروان های زيارتي است.

حمزه سپهريان با اشاره به خدمات ارائه شده در اين زائرسرا افزود: وجود امکانات مناسب و مورد نیاز زائران، فضای معنوی، بهداشت و نظافت محیط، سنگفرش بودن صحن و سرا، فضای سبز و دلنشین، نورپردازی از جمله عوامل استقبال بیشتر زائران از اين زائرسراست.

وی ادامه داد: دو آشپزخانه عمومی با تجهیزات کامل، دو سقاخانه، باجه راهنمای زائر، فروشگاه های محصولات فرهنگی و مواد غذايي، پارك بازي، پاركينگ های وسایل نقلیه، سکوهای اقامتی، حمام، سرویس های بهداشتی، دارالشفاء، باجه خودپرداز و كشتارگاه به صورت شبانه روزی استفاده می شود.

همچنین وجود اتاق هاي مفروش که مجهز به امكانات اوليه ،وسایل گرمایشی و سرمایشی است که به صورت شبانه روزي اماده ی پذیرایی از زائران است .

سپهريان ارائه محصولات واجراي برنامه های فرهنگی در حرم مطهر حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع)، برگزاري کارگاه های آموزش قرآن و نهج البلاغه، واحد ادبیات قرآنی کودکان، مسابقات کتابخوانی، خدمات کتابداری و اینترنت در فرهنگسرای ميقات الرضا(ع) را از ديگر خدمات ارائه شده به زائران عنوان كرد.

وی افزود: در ايام نوروز و تعطيلات تابستاني به دليل ازدياد زائران با مشكل كمبود فضا دراین آستان مبارك مواجه هستيم.

سپهريان گفت: قرار گرفتن زائرسراي ميقات الرضا(ع) به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در مسیر راه زائران موجب تقويت باورهاي ديني و عشق به ولايت و امامت در قلوب زائران می شود.

انتهای پیام//گ


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.