سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش به سوی آرامش درون بدن با تکنیک‌هایی خاص

گاهی اتفاقاتی در طول روز برایمان پیش بیاید که سبب دل مشغولی یا استرس می شود.

دکتر فاطمه منفرد پویا روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آرامش جسمی و ذهنی رابطه ی مستقیمی با تمرکز دارد، حتی راهکارهای فراوانی برای به آرامش رسیدن وجود دارد.

وی در خصوص ریلکسیشن ادامه داد:این روش تکنیکی برای آرام سازی عضلات بدن است و از آنجا که بین ذهن و تن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، اصولی است که سبب آرامش در جسم و ذهن افراد می شود. 

منفرد پویا تصریح کرد:در این روش برای ایجاد آرامش به تک تک عضلات بدنی خود فرمان آرامش می دهید، به این صورت که ابتدا عضلات پا را سفت می گیریم تا 5 شماره می شماریم و بعد شل کرده و دوباره عضلات پا را گرفته و تا 10 شماره می شماریم.

وی افزود:حال از زانو تا لگن خود را سفت گرفته و تا آخرین حد فشار داده و رها می کنیم، بعد نوبت قسمت دست راست و چپ بدن، انگشتان دست و مچ تا آرنج هم به این ترتیب ابتدا سفت و بعد از 10 شماره رها میکنید.

 منفرد پویا در خصوص تنفس شکمی بیان کرد:ابتدا با دم شکم خود را آن قدر بالا ببرید تا برآمدگی شکم خود را احساس کنید و بعد 4 شمارش بازدم کنید، بعد از آن شانه های خود را آن قدر ببرید تا که گردنتان به داخل تنتان فرو رود و بعد از شمارش شل کنید.

وی با اشاره به عضلات صورت گفت:ابرو های خود را بالا و بعد رها کنید، چشم  سمت راست و بعد سمت چپ خود را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.این روش سبب  خون رسانی در قسمت های مختلف بدن، باعث کاهش سطح آندرنالین و کورتیزول و افزایش اکسیژن می شود.

منفرد پویا خاطرنشان کرد: هنگامی که علائمی همچون بی حسی پا، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، سنگین شدن سر و دلشوره در فرد ایجاد  شد، برای پیشگیری از  پرخاشگری بهتر  است از روش ریلکسیشن استفاده کند تا سبب کاهش کورتیزول بدن خود شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ماساژ ، آرامش ، عضلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.