سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردرگمی اروپا در پایبندی به ارزش‌ها و حل بحران مهاجران

اروپا بر سر رسیدگی به مشکلات متعدد مهاجران و پایبند بودن به ارزش‌ها، دچار سردرگمی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: اروپا میان پایبندی به ارزش‌ها و دنبال کردن سیاست‌های خود در خصوص بحران مهاجران که مشکلات فراوان از جمله ممانعت از حاکمیت قانون، روابط با روسیه و ترکیه و همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به دانبال دارد، مردد مانده است.

ارزش‌های اروپا، منافع سیاسی و اقتصادی این قاره را در پی دارد؛ اما مشخص نیست که این ارزش‌ها همچنان کارآمد باشند. از آنجاییکه بحران مهاجران پیامدهای بدی در مسائل مربوط به حقوق بشر دارد، ترجیح اروپا بر زیر پا گذاشتن اصول و ارزش‌هایش است. پس از آنکه در سال گذشته میلادی بیش از یک میلیون نفر به این قاره پناه آوردند، در میان مقامات اروپایی دودستگی بر سر پذیرش مهاجران و یا تشدید کنترل‌های مرزی پدید آمد.

بسیاری از اعضای اصلی اتحادیه اروپا از جمله فرانسه از بیم واکنش‌های شدید داخلی از پذیرفتن سهمیه مهاجران که ماه‌ها پیش اعلام شده بود، سر باز می‌زنند. هفته گذشته پس از آنکه تغییر ساختار دادگاه قانون اساسی لهستان بوسیله رئیس‌جمهور این کشور تصویب شد، اروپا با چالشی دیگر در خصوص پایبند بودن به ارزش‌ها و یا دموکراسی روبرو گردید. تصویب این اصلاحیه باعث اعتراض مردم و تظاهرات گسترده آنها در ورشو پایتخت لهستان و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد. مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا درباره محدود شدن اختیارات دادگاه قانون اساسی لهستان آن را به یک «کودتا» تشبیه کرد. به نظر می‌رسد مشکلات اروپا حادتر از آن است که بتواند به آسانی حل و فصل شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.