سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و فرهنگ سازی تنها در چارچوب خانواده نمی گنجد

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: آموزش و فرهنگ سازی تنها در چارچوب خانواده نمی گنجد.

دکتر بهنام عباسیان عضو شورایعالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت :متاسفانه هیچ نوع تبلیغاتی در جهت سلامت دهان و دندان انجام نمی شود و این در حالی است که یکی از شعارهای قرن 21، سلامت دهان و دندان است.

وی افزود : زیبایی و خودباوری فرد، به دهان و دندانش وابسته است تا بتواند با جسارت در جامعه ظاهر شود، اتکا به نفس بالایی داشته و چهره آراسته ای را از خود به نمایش بگذارد.

 وی با ابراز تاسف از اینکه در زمان مراجعه به دندان پزشک، 90 درصد دندان های شیری کودکان پوسیده است، اظهار داشت:اکثر کودکان بین 9 تا 12 ساله به صورت روتین 3 الی 4 دندان خراب دارند و در سن 12 سالگی نیز درمان دندان از درمان سطحی گذشته و به عصب کشی با هزینه های گزاف نیاز دارد که به علت عدم تمکن مالی خانواده، دندان باید کشیده شود.

 عباسیان با اشاره به برنامه وارنیش فلوراید برای کودکان 6 تا 7 سال،گفت:درست است که از نظر علمی این طرح کاهنده سیر پیشرفت پوسیدگی است اما متاسفانه کودکان زمان مراجعه برای اجرای این برنامه، دارای پوسیدگی وسیعی هستند و نشان از آن است که وارنیش فلوراید کاهنده هست اما مکفی نیست.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.