سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

فارس میزبان جشنواره بین المللی تئاتر فجر

جشنواره بین المللی تئاتر فجر در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شیراز؛ رئیس انجمن تئاتر فارس گفت : به مناسبت برگزاری سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، شیراز در پنجمین سال پیاپی، میزبان نمایش های منتخب کشور در پنجمین فستیوال تئاتر فجر استان شده ، و تا 28 دی ماه میزبان 6 نمایش در بخش اصلی و 2 نمایش از استان فارس در بخش جنبی جشنواره است که می توان به  نمایش "کروکودیل" به کارگردانی رامین ریاضی از تبریز، "متاستاز" به کارگردانی علی اصغر از دشتی تهران، "روبینسون کروزو " به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از تبریز نیز اشاره کرد .
 
صادقی به نمایش "دونه ی کفترهام نذریه" به کارگردانی کاوه مهدوی از تهران، "روز دربی که شب شده" به کارگردانی مرتضی تقی زاده از شهریار و"مضحکه لیر نوروزی" به کارگردانی حسین یزدیان از شیراز اشاره کرد و افزود: کسوف" به کارگردانی کیخا شهری نیز از زاهدان میهمان جشنواره است . 

وی بیان کرد: در کنار بخش اصلی دو نمایش"نوستالژی" به کارگردانی مجتبی حسینی قیری از شهرستان قیرکارزین و "چای راند آخر" به کارگردانی امیر بهبود نیا نیز از شیراز بوسیله هیئت انتخاب انجمن هنرهای نمایشی فارس برای حضور در بخش جنبی انتخاب شدند . 

همچنین  این  مقام مسئول از برگزاری جلسات نقد، تحلیل و بررسی برای هر نمایش با حضور کارشناسان خبر داد و گفت : کارگاه آموزشی با محوریت نقد و بررسی در تئاتر و برگزاری کارگاه آموزشی بازیگری به منظور ارتقای سطح کیفی آموزش تئاتربا حضور تمامی هنرمندان و علاقه مندان از دیگر بخش های این جشنواره است. 

وی تصریح کرد:اختتامیه جشنواره با معرفی برگزیدگان  دوشنبه  27 دی ماه در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برگزار می شود. 

انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.