سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان;

اجرای عملیات بیابان‌زدایی در عرصه‌های بیابانی منطقه شهرستان میامی

تاغ از مهمترین گونه های انتخابی برای مهار وکنترل ماسه های روان است که با شرایط اقلیمی واکولوژیکی منطقه سازگاری زیادی دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از اجری عملیات بیابان زدایی در حدود 200هکتار از عرصه های بیابانی منطقه کلاته سادات در فرومد  شهرستان میامی خبرداد.

 حسین صائمی پور از بهره‌برداران و مرتعداران منطقه خواست با توجه به اجرای این طرح، برای دوره‌ای کوتاه مدت، از چرای دام‌ها در قطعات قرق شده به‌منظور اجرای طرح خودداری کنند تا طرح احیای این مراتع به‌خوبی اجرایی شود. 
 
وی با بیان این‌که مردم منطقه باید بیشتر از دیگران مراقبت‌های لازم را از مراتع داشته باشند، تصریح کرد: از عموم مردم و خصوصاً دامداران منطقه انتظار می‌رود ضمن حفظ مراتع موجود، از ورود دام به منطقه جلوگیری کنند. 
 
صائمی‌پور از وقوع تخلف در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی در این منطقه خبر داد و افزود: میزان و تعداد پرونده‌های ارسالی در خصوص تخریب اراضی ملی در شهرستان میامی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. 
 
وی با اظهار رضایت از کاهش میزان جرائم در این خصوص ادامه داد: یکی از علت‌های اصلی کاهش وقوع جرم در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان میامی، افزایش سطح آگاهی مردم منطقه و اقدامات ترویجی است که اداره منابع طبیعی در این ارتباط انجام داده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان جنگل‌ها‌، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و انفال الهی، حفاظت از این انفال الهی را اولویت اول کاری منابع طبیعی این شهرستان‌ دانست و گفت‌: بخش اعظم وظایف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شامل حفاظت و احیاء است و عامل دیگر پیگیری جدی دستگاه قضایی و شدت مجازاتی است که در گذشته انجام شده است. 
 
وی با تأکید بر حفظ و نگهداری جنگل‌ها و منابع طبیعی تصریح کرد: همه افرادی که در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنند باید با مشارکت همگانی در حفظ و نگهداری بیت‌المال، بکوشند.  

انتهای پیام/ت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.