سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکی:

اشتباهات داوری ارتباطی به آمادگی جسمانی ندارد/6 بار برترین بودم، یک بار تجلیل نکردند

برترین داور نیم فصل لیگ پانزدهم گفت: دلیل اشتباهات داوری را باید در جایی غیر از آمادگی جسمانی آنها جست‌وجو کرد چرا که این دو به هم ارتباطی ندارند.

محسن ترکی در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مراسم تقدیر از برترین داوران نیم فصل لیگ پانزدهم گفت: باید از حامی مالی کمیته داوران تشکر کرد چرا که مراسم ویژه‌ای را برای تقدیر از زحمات داوران برگزار کردند، من 6 بار به عنوان برترین داور انتخاب شده بودم اما هیچ گاه از دورانم تجلیل نشده بود.

وی افزود: تمام دوران و کمک داوران از نظر من برترین هستند، خوشحالم که با برگزاری تست داوری مشخص شد که داوران از لحاظ آمادگی جسمانی مشکلی ندارند و اشتباهات آنها به دلیل آمادگی نیست. تنها 3 نفر از بین 86 داور در تست رد شدند، بنابراین باید مشکلات داوری را در جای دیگر جست و جو کرد.

وی درباره شایعه کوررنگی برخی داوران بیان کرد: آن طوری که من در جریان هستم داوران مشکل بینایی ندارند و افرادی که برای تست بینایی سنجی داوران به کلاس‌ها آمدند تاکنون گزارشی مبنی بر کور رنگی و نابینایی داوران به کمیته داوران ارسال نکرده‌اند.

ترکی در مورد گلایه‌هایی که در مراسم تقدیر از داوران برتر در خصوص فراهم نشدن امکانات داوری مطرح کرد، اظهار داشت: در شأن من و سایر داوران نیست که به خاطر عقب افتادن دستمزدها گلایه کنیم، بیشتر داوران ما با مدارک بالای علمی دستمزدهای خوبی از سایر شغل‌های خود می‌گیرند. گلایه‌ ما نسبت به فراهم نشدن امکانات است.

متاسفانه ظاهر بینی برخی از افراد جامعه برای داوران آزار دهنده است و ما نگران وجهه شخصیتی داوران هستیم.

برترین داور نیم فصل نخست لیگ پانزدهم ادامه داد: باید قبول کرد که مشکلات زیادی برای داوران وجود دارد، متأسفانه مسئولان در دوران بازنشستگی داوران آن‌ها را فراموش می‌کنند. ما حتی در زمان قضاوت نیز هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنیم در زمان مصدومیت و آسیب دیدگی‌ها به دلیل نداشتن بیمه و حمایت نشدن از سوی مسئولان از جیب خود هزینه می‌کنیم.

به نوعی می‌توان گفت دستمزد و هزینه‌ داوران ایرانی به یک میزان است و ما هر چه دریافتی داریم برای حفظ آمادگی و رفع آسیب دیدگی‌ها خرج می‌کنیم، بنابراین داروان کشور ما از این طریق درآمدی ندارند.

وی درباره دریافت سوت نقره‌ای برترین داور نیم فصل بیان کرد: در نیم فصل به داوران سوت نقره‌ای تعلق می‌گیرد و جایزه سوت طلایی برای آخر فصل است. امیدوارم رقابت سالمی بین داوران جوان و با تجربه در نیم فصل دوم شکل بگیرد و شاهد کاهش اشتباهات آنها باشیم.

برترین داور نیم فصل نخست لیگ پانزدهم گفت: باید از مدیران باشگاه‌ها، کادر فنی، بازیکن و هواداران تیم‌ها تقاضا کنم که با دوری از برخی تصمیمات شتاب زده جذابیت‌های لیگ پانزدهم را افزایش دهند، ضمن اینکه از رسانه‌ها نیز به دلیل حمایت از جامعه داوران در نیم فصل نخست تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکی ، داور ، سوت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.