سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاريخ برگزاری المپيک آزمايشی مشخص شد؛

رقابت 2 هوگوپوش ایران در المپیک آزمایشی ریو

تاريخ برگزاری مسابقات تكواندو در المپيک آزمايشی ريودوژانيرو مشخص شد و تيم ملی تكواندوی كشورمان در گروه مردان با 2 هوگوپوش به مصاف رقبايش می رود.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات آزمايشی المپيک برزيل 2016 در رشته تكواندو طی روزهای يكم و دوم اسفندماه 1394 به ميزبانی شهر «ريودوژانيرو» و در پارک المپيک «كاريوكا» برگزار می شود كه در اين رويداد آزمايشي از 16 كشور برتر رنكينگ نوامبر 2015 دعوت شده است.

اين رقابت‌ها در دو وزن 58- و 80+ كيلوگرم مردان و 49- و 57- كيلوگرم زنان انجام مي شود كه باتوجه به رنكينگ نمايندگان كشورمان، ايران می تواند در دو وزن اول و چهارم مردان نماينده داشته باشد. 

باتوجه به اينكه سهميه حضور در اين رقابت‌ها به كشور تعلق گرفته است، انتخاب نفرات اعزامي به اين مسابقات برعهده كادرفنی هر كشور است كه با اعلام بيژن مقانلو، سرمربی تيم ملی تكواندوی كشورمان، آرمين هادی پور در وزن 58- كيلوگرم (وزن اول المپيكي) و اميد عميدي در وزن 80+ كيلوگرم (وزن چهارم المپيكي) نمايندگان كشورمان خواهند بود.

بيژن مقانلو، در خصوص انتخاب اين دو تكواندوكار و عدم اعزام بازيكنان المپيكی مان گفت: «باتوجه به اينكه بازيكنان المپيكی ما در اين وزن (عاشورزاده و مرداني) دو سال پرفشار را پشت سر گذاشته اند، تصميم بر اين شد تا به اين نفرات استراحت بدهيم و اين ورزشكاران در اين مدت مشغول به مداوا و آسيب‌های كهنه‌شان شوند. ضمن اينكه اين رقابت‌ها G1 است و نفرات دوم ما (هادي پور و عميدي) در دو وزن 58- و 80+ كيلوگرم كه فاصله امتيازي چنداني با حريفانشان در رنكينگ ندارند، با كسب امتياز اين رقابت‌ها مي‌توانند به جمع 20 تكواندوكار برتر رنكينگ اوزان خودشان برسند و پشتوانه خوبي براي نفرات المپيكي ما باشند.»

مسابقات المپيك آزمايشي در رشته تكواندو، G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب 10، 6 و 3.6 امتياز در راستای افزايش امتيازات رنكينگ المپيک تعلق می گيرد. اين مسابقات با هوگوي Daedo برگزار خواهد شد.

لازم به ذكر است، با قانون فدراسيون جهانی تكواندو، كشورهايی كه از طريق رنكينگ المپيكی موفق به كسب سهميه شده‌اند، فرصت دارند در بين ماه‌هاي دسامبر 2015 تا ماه ژوئن 2016 ورزشكاران ديگرشان را به جايگاه بيستم رنكينگ المپيك برسانند تا در صورت نياز بتوانند نفر دوم را جايگزين نفر اول و المپيكي كنند. تيم ملي تكواندوي كشورمان در وزن 58- كيلوگرم، آرمين هادي پور را بعنوان نفر دوم در اختيار دارد كه اين ورزشكار، هم اكنون (ژانويه 2016) با 106/29 امتياز در جايگاه 25 قرار دارد و با نفر بيستم رنكينگ المپيكي اين وزن تنها 6 امتياز تفاوت دارد و در وزن 80+ كيلوگرم، اميد عميدی با 136/48 امتياز، بيست و يكم است و با كسب 4 امتياز ديگر، به جمع 20 تكواندوكار برتر رنكينگ المپيكی سنگين‌وزن ملحق مي‌شود. 

تيم ملي تكواندوی كشورمان در سه وزن 58-، 80- و 80+ كيلوگرم توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی موفق به كسب سهميه المپيک ريو 2016 شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.