سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

حدود 26 هزار بیمار دیالیزی در کشور

در حال حاضر حدود 26 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در حال حاضر حدود 26 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد که با توجه به رایگان بودن هزینه دیالیز برای بیمار، بار سنگین این هزینه به دوش سیستم سلامت، است. 

دکتر "داوود حدادی" افزود: با توجه به داشتن تبحر خاص در خصوص مراقبت از بیماران دیالیزی، دوره های آموزشی مختلف با هدف ارتقای سطح دانش پرستاران و کیفیت خدمات به بیماران بخش های دیالیز، برگزار می شود. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری، بر ضرورت مهار بیماری های متابولیک به خصوص قلبی، عروقی و دیابت، در راستای پیشگیری از ابتلای این بیماران به نارسایی مزمن کلیوی و نیاز به دیالیز، تاکید کرد.

رییس اداره بیماران خاص دانشگاه، با تبیین اهمیت انجام خدمات استاندارد در مراکز دیالیز، به همکاری گروه نفرولوژی دانشگاه برای تهیه ابلاغ شیوه نامه های دیالیز به مراکز درمانی، اشاره کرد و ادامه داد: سمینار آموزشی برای گروه هدف پزشکان درمانگر در بخش های دیالیز، در اسفند ماه امسال برگزار می شود.

دکتر حدادی اضافه کرد: این سمینار آموزشی، با همکاری گروه مدرسان  کنسرسیوم دیالیز ایران برگزار و مباحث آموزشی مرتبط با دیالیز برای گروه هدف، ارایه شد.

سمینار آموزشی بازآموزی دیالیز برای گروه هدف پرستاران شاغل در بخش های همودیالیز و سوپروایزرهای آموزشی مراکز درمانی، به همت اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: بیمار ، دیالیزی ، کشور ، فارس ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.