سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئولان سازمان غذا و دارو، منتقدان اصلی کیفیت داروی داخل

به قدری قیمت دارو در ایران پایین است که در بطن این قیمت‌های ناچیز، جایی برای هزینه‌های تحقیق، توسعه و ارتقای کیفیت وجود ندارد.

دکتر سید حمید خوئی عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشکده علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اینکه قیمت دارو نیز مانند کالاهای دیگر باید متناسب با تورم، افزایش هزینه‌ها و غیره افزایش یابد، گفت: این در حالی است که در طرح تحول سلامت سخن از کاهش 30 درصدی میزان پرداخت از جیب مردم به حدود 10 درصد بود.

وی با گلایه از اینکه در سال های اخیر داروی تولید داخل به شدت مورد تعرض قرار گرفته است، تصریح کرد: با کمال تاسف باید گفت مسئولان سازمان غذا و دارو جزو منتقدان اصلی کیفیت داروی تولید داخل هستند و این یکی از ویژگی های جالب توجه فرهنگ ایرانی است که معمولا مسئولان هر فرآیند، بزرگترین منتقدان آن محسوب می‌شوند.

وی یکی از موانع اصلی بازدارنده در ارتقای کیفیت دارو در ایران را واقعی نبودن و پایین بودن قیمت داروها دانست و خاطرنشان کرد: به قدری قیمت دارو در ایران پایین است که در بطن این قیمت‌های ناچیز، جایی برای هزینه‌های تحقیق، توسعه و ارتقای کیفیت وجود ندارد.

انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.