سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

30 دی؛ آخرین مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره «علامه حلی»

هشتمین دوره‌ جشنواره علامه حلی با موضوع ویژه تفکر در جهان اسلام و ریشه تکفیر و افراط‌ گرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر تقلید برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا، دبیر هشتمین جشنواره علامه حلی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به هجمه‌های دشمنان علیه مکتب اسلام به خصوص اهل بیت(ع)، حوزه‌های علمیه برخود واجب می‌دانند که با تربیت طلاب متخصص و نویسنده با هدف پاسخگویی به شبهات دینی و گسترش فرهنگ ناب اسلام، هشتمین جشنواره علامه حلی را برگزار کنند.

وی در خصوص اهداف جشنواره «علامه حلی» بیان کرد: این جشنواره با هدف توسعه فرهنگ پژوهش و فراهم کردن بستر مناسبی برای طلاب دیگر شهرستانهای کشور برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا ادامه داد: هشتمین جشنواره «علامه حلی» که تنها جشنواره علمی، پژوهشی طلاب جوان در دو گروه خواهران و برادران سراسر کشور بوده تا 30دی ماه تمدید شده است.

وی اظهار داشت: طلاب جوان می‌توانند تا آخر دی ماه آثار خود را با موضوعات فقه و اصول، قرآن و حدیث، منطق و فلسفه، تاریخ اسلام، ادبیات عرب و علوم انسانی مرتبط به حوزه های علمیه تا در قالب مقاله نویسی، تالیف کتاب و پایان‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و ثبت‌نام نمایند.

دبیر جشنواره "علامه حلی" درباره تاریخ برگزاری این مراسم توضیح داد: اختتامیه جشنواره استانی در اواخر شهریور و مهرماه سال 95 و اختتامیه جشنواره‌ ملی سراسری در هفته‌ی پژوهش آذرماه 95 در شهر قم برگزار می‌شود.

اسماعیل‌نیا خاطر نشان کرد: هشتمین دوره‌ جشنواره علامه حلی با موضوع ویژه تفکر در جهان اسلام و تهدیدات دشمنان و ریشه تکفیر و افراط‌ گرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر تقلید برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: شناسایی طلاب جوان مستعد برای کارهای تحقیقاتی و همچنین حمایت این طلاب تا تبدیل شدن به محقق و نویسنده از اهداف و دستاوردهای 8 دوره از جشنواره‌‌های "علامه حلی" است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا تصریح کرد: اولین دوره از جشنواره "علامه حلی" با حضور بیش از دوهزار شرکت کننده و آخرین دوره آن در سال گذشته با حضور 12 هزار نفر با بالاترین درجه کیفی و بسیار غنی برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت 15 استان کشور در برگزاری جشنواره علامه حلی گفت: بیشترین ارسال آثار از استانها و شهرهایی است که حوزه‌های علمیه متعددی را دارا هستند مانند استانهای قم، تهران، اصفهان، خراسان، فارس، همدان، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، بوشهر، خوزستان، یزد و قزوین که در سالهای پیش از استانهای تهران، خراسان، اصفهان، فارس بیشترین آثار به دستمان رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل‌نیا خاطرنشان کرد: در هر دوره‌ی برگزاری جشواره "علامه حلی" تعدادی آثار برگزیده با جوایز معنوی و مادی مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گیرند.




انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.