سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد بنا:

جام تختی باید در شأن نام این اسطوره برگزار شود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است جام جهان پهلوان تختی در شأن نام این اسطوره ورزش ایران و جهان برگزار نمی شود و صرفاً یک رقابت میان کشتی گیران داخلی است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان محمد بنا در پایان روز نخست مسابقات جام تختی گفت: این مسابقات برای ارزیابی کادر فنی و شناخت از نفرات داخلی خیلی خوب بود اما برای نام بزرگی مانند تختی کوچک است به هر حال وقتی مسابقاتی با نام تختی برگزار می‌شود انتظار می‌رود سطح آن در شأن نام جهان پهلوان باشد و بهتر می‌شد اگر تیم‌ها و نفرات خارجی بهتری می‌آمدند.
 
وی افزود: به هر حال در این زمینه مسائل سیاسی هم دخیل است و همین موضوع باعث استقبال کم تیم‌های خارجی شده است. البته مردم ایران مرد مبارزه هستند و اگر کشتی‌گیران خارجی هم نیایند خودمان میدان را گرم می‌کنیم.
 
محمد بنا با بیان اینکه مسابقات روز دوم از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود عنوان كرد: در روز دوم به خصوص در اوزان 75 و 85 کیلوگرم رقابت‌هایی در سطح مسابقات جهانی برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد شاهد کشتی‌های زیبایی خواهیم بود.
 
وی تاکید کرد:کشتی‌گیرانی مانند ارسلان،مردانی و عبدولی خوب کار کرده‌اند برخی بردها و شکست‌ها من را خوشحال می‌کند گرایی در جام باشگاه‌های جهان زیدوند را می‌برد و اینجا به ارسلان می‌بازد که برای من خوشحال‌ کننده است البته گرایی از این پس باید در 71 کیلو کشتی بگیرد.
 
بنا درباره شکست مهدی‌زاده مقابل حریف اکراینی گفت: او در فرم کشتی‌ گرفتن اشتباه و غفلت کرد و ضربه شد اما چیزی از شایستگی‌هایش کم نمی‌شود و در کنار باباجان‌زاده و قاسمی به تیم ملی کمک خواهد کرد. قاسمی کشتی‌های خوبی گرفت و گزینه اصلی اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا است.
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره این که آیا نفرات برتر مسابقات جام تختی به تورنمتی هم اعزام خواهند شد گفت:نفرات اول جام تختی به مسابقات آسیایی اعزام می شوند البته هنوز این موضوع صد در صد نیست و قصد داریم در جلسه کمیته فنی پس از این مسابقات تصمیم نهایی را بگیریم.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.