محمدیان گفت هم اکنون 50 هزارمدرسه درکشوربه این شبکه متصل است اما 70 هزارمدرسه هنوزازاین شبکه بی بهره است.
رئیس سازمان پژوهشی وبرنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش افزود اگربه دنبال عدالت آموزشی هستیم دسترسی به اینترنت وفضای مجازی همه مدارس به این شبکه باید فراهم شودودرسایرفعالیتهای این نهاد باید این امربرنگاه اقتصادی اولویت داشته باشد.
رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی اموزشی وزارت اموزش وپرورش بااشاره به هوشمندسازی مدارس گفت درهنگان ورود تکنولوژی به کشور،سریع وبدون حساب وکتاب شیفتئه ان می شویم وبعدا به آسیبها ومضرات ان فکر می کنیم
وی افزود وقتی اسیب می بینیم تازه درصدد رفع ان چاره جویی می کنیم زیرا درهمان اول به فرهنگ استفاده ازان توجه نکرده ودرنتیجه مشکلات وآسیبها گریبانگیرما میشوند.
محمدیان خاطرنشان کرد بنابراین باید درهوشمند سازی مدارس ازمشارکت اولیای دانش اموزان بهره گرفت زیراتکنولوژی درجامعه ومدارس ما وارد شده اما هنوز فرهنگ ومحتوای درستی دراین زمینه وجود ندارد.
وی نبود فرهنگ سازی مناسب درفضای فناوری ،نبود آموزش منابع انسانی ،؛نداشتن پژوهشهای اینده نگر وتضمین نبودن حقوق مالکیت فکری چهارضعف اساسی درحوزه تکنولوژی بیانکرد وگفت : این نقاط ضعف هم دربدنه جامعه وهم دراموزش وپرورش مشکلاتی را ایجادکرده است.
انتهای پیام/ت