سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

تهیه طرح مطالعاتی شناسایی کانون های گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از تهیه طرح مطالعاتی شناسایی کانون های مستعد تولید گرد و غبار در این استان برای مقابله با این عامل طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی در اولین نشست کارگروه استانی مقابله با پدیده گرد و غبار، به علل ایجاد کانون های داخلی تولید گرد و غبار در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: تهیه طرح مطالعاتی شناسایی کانون های مستعد تولید گرد و غبار، تعیین نیاز آبی زیست محیطی تالاب ها و اکوسیستم های طبیعی، تهیه طرح احیای مرغزار شهرکرد و تهیه طرح مطالعاتی راههای احیای تالاب گندمان از مهمترین اقدامات صورت گرفته در مقابله با پدیده گرد و غبار است.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به اقدام مناسب محیط زیست در نصب ایستگاه پایش هوای محیطی و ارائه وضعیت هوا توسط دو نمایشگر شهری در استان گفت: پدیده گرد و غبار در سالیان اخیر به یک چالش تبدیل شده و در اکثر حوزه ها از قبیل محیط زیست، اجتماعی، سلامت و ... را بر جای گذاشته است.

گودرز امیری تاکید کرد: قبل از ایجاد اثرات ماندگار این پدیده بر حوزه های مختلف می بایست تدابیر لازم جهت کنترل یا کاهش اثرات مخرب آن صورت پذیرد.

آبخیزداری و حفاظت خاک، توسعه جنگل کاری و جلوگیری از تخریب جنگل، ایجاد کمربند سبز در اطراف مناطق مسکونی، تغذیه آب مصنوعی دشت های با شرایط بحرانی، اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم، کنترل بیشتر بر چرای بی رویه دام با هدف پیشگیری از تخریب رستنی ها و فرسایش خاک، نظارت بیشتر بر ایجاد و نگهداری فضای سبز در واحدهای تولیدی، رعایت حقابه های زیست محیطی، تقویت زیرساخت های بیمارستانی برای بیماران دارای مشکلات تنفسی، گسترش آموزش و اطلاع رسانی در رابطه با پدیده گرد و غبار، توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها جهت کاهش بار آلایندگی هوا، مدیریت صحیح منابع آب، اجرای استانداردهای فنی ساخت و ساز و پروژه های عمرانی از جمله مباحث مطرح شده در این کارگروه بود.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.