سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

معاون وزیر جهادکشاورزی: توزیع بیش از ۳۰ هزار نهال پرشین لایم در هرمزگان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: شناسایی، ذخیره و تکثیر چندین رقم ژن های مقاوم برای مقابله با بیماری جاروی جادوگر و جایگزینی گونه پرشین لایم در باغهای لیمو ترش کشور از برنامه های دولت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس  اسکندر زند در نشست مدیران و پژوهشگران جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: توسعه محصول پرشین لایم در کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد که امسال بیش از ۳۰ هزار نهال پرشین لایم در باغهای استان توزیع شده است.

وی گفت: درمان اساسی برای بیماری جاروی جادوگر در دنیا وجود ندارد و کشاورزان فقط با پیشگیری و اجرای لکه کوبی از بیماری جلوگیری کنند.

رئیس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود: با ترویج باغهای الگویی و ترویج الگوی کشت پرشین لایم در کشور و استان از بیماری جاروی جادوگر جلوگیری می شود.

اسکندر زند گفت: با کم کردن سم پاشی هوایی در نخلستانهای کشور و اجراو تکمیل طرح های مطالعاتی مدیریتی برای مقابله با بیماری زنجیره خرما نیز در دستور کار برنامه های دولت قرار دارد.

وی افزود:  تراز تجاری محصولات کشاورزی از برنامه های اولویت دار دولت در بخش کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هشت ماه امسال نرخ صادرات محصولات کشاورزی کشور منفی دو نیم میلیارد دلار بود که این رقم باید به صفر برسد.

اسکندری افزود: مرغ، گوشت قرمز و محصولات باغی از مهم ترین اقلام صادراتی است.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.