سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

صادرات بیش از سه میلیون تن محصول از منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: در نه ماه امسال سه میلیون و ۲۵۲هزار و ۵۴۶ تن محصول از این منطقه صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛مسعود هندیان افزود:   بیش از ۳میلیون تن محصولات تولیدی و مواد معدنی به ارزش بیش از ۶۱۰ میلیون و ۲۲ هزار دلار، از منطقه ویژه اقتصادی ، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صادر شد. 

وی افزود:یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۱۳ تن از محصولات تولید شده شرکتها شامل اسلب، شمش آلومینیوم، آهن اسفنجی، ورق های رول و شمش روی بود.
مسعود هندیان افزود: دو میلیون و بیست و پنج هزار و چهارصد و سی و سه تن از این صادرات مواد معدنی شامل سنگ آهن ریز دانه، درشت دانه و کنستانتره بود که براساس تراز تجاری منطقه ویژه در مقایسه با پارسال مثبت است.
وی گفت: جذب سرمایه گذاریهای جدید ، تقویت منابع انسانی و بومی سازی و اجرای مدل های مدیریت در فرآیند استانداردها علت تراز تجاری مثبت است


اسکله اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد معدنی و فلزی خلیج فارس با ظرفیت دوازده میلیون تن، وجود آب شیرین کن ، سیستم مکانیزه تخلیه واگن، آماده سازی سایت توسعه ، استانداردهای الگوی زیست محیطی و تمدید گواهینامه از موسسات بین المللی ، موجب موفقیت شرکتهای مستقر در کسب بازارهای هدف و رونق تولید و صادرات برای صاحبان سرمایه و صنعت شده است


منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با حدود پنج هزار هکتار وسعت ، در کیلومتر سیزده بزرگراه شهید رجایی در غرب بندرعباس واقع شده است.


انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.