سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

جاذبه گردشگری هرمزگان زیستگاه ماهی آفانیوس+ تصاویر

مجتمع تفریحی و آبدرمانی گنو ، منطقه ی زیبا و خاطره انگیز در ۳۴کیلومتری شمال شرقی شهر بندرعباس و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛  این منطقه یکی از پر اهمیت ترین کانونهای گردشگری داخلی و خارجی در هرمزگان است که می توان هم از جنبه درمانی چشمه آب گرم بهره و هم از طبیعت اطراف آن  لذت برد.

آب گرم گنو به دلیل دارا بودن گوگرد و برخی عناصر مفید خاصیت تسکین و درمان بیماری های مفصلی، پوستی ، رماتیسمی و بازگشایی عروق دارد .


هرساله بویژه در نیمه دوم سال با کاهش دما در استان گردشگران زیادی از سراسر کشور به این منطقه می آیند و از طبیعت و چشمه آب گرم آن بهره مند می شوند.

به دلیل قرار داشتن مجتمع تفریحی و آبدرمانی گنو ، در مسیر محور ترانزیتی و پرتردد بندرعباس-سیرجان  این مکان به محل مناسبی برای اسکان موقت مسافران تبدیل شده است.

گونه های جانوری این منطقه شامل بز کوهی، کل، آهو، روباه و خارپشت است و جالب اینجاست که بدانید پرندگانی چون تیهو، کبک، قمری و باز شکاری در این منطقه ی خوش آب و هوا سکنی گزیده اند.

جالب  است بدانید  علت نام گذاری این منطقه به "گنو "  زیست  نوعی آهو در گذشته در این منطقه   به اسم گنو بوده است.

تنها زیستگاه ماهی  آفانیوس گینوئیس در جهان چشمه های آبگرم گنو  است.

این ماهی نادر که از خانواده کپور دندان داران است از جمله گونه های آسیب پذیر محسوب می شود.


ماهی آفانیوس گینوئیس توانایی زندگی در آبهایی تا دمای ۴۷ تا ۵۰ درجه سانتی گراد را دارد.
به گفته کارشناسان محیط زیست ، علت آسیب پذیربودن این ماهی محدود بودن زیستگاه آن است که هرگونه آلودگی یا تخریب این زیستگاه موجب نابودی و انقراض این ماهی منحصربفرد خواهد شد.


اکنون بیش از ۵۰۰ متر مربع از آبگرم گنو زیستگاه طبیعی این ماهی نادر است.

زیبایی این ماهی ۲۷ میلیمتری سبب شده  گردشگران برای دیدن آن لحظه شماری کنند. به دلیل وجود خطوط راه راه بر روی بدن ، به ماهی گوره خری نیز مشهور است.

پوشش گیایی منطقه آب گرم گنو نیز براندوخته های گردشگری آن افزوده است ، وقتی می خواهید در محوطه مجتمع عکس یادگاری بیاندازید بوی آویشن ودرمنه کوهی مشامتان را نوازش می کند.

علاوه بر مناظر طبیعی و پوشش گیاهی و جانوری گنو، آسیابهای آبی گنو مربوط به دوره قاجار نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه است که در انتهای باغ راه قرار دارد.

مسئول داخلی مجموعه تفریحی توریستی آب گرم گنو می گوید: بازسازی وساخت این مجموعه از آذر ۸۲ آغاز شد و مهر ماه سال ۸۳ به بهره برداری رسید.

پاکار با اشاره به اینکه هرسال حدود ۲۵۰ هزار گردشگر از این مجتمع دیدن می کنند افزود: این منطقه با مساحت بیش از۱۸ هکتار بزرگترین مجموعه آب درمانی تفریحی توریستی اقامتی جنوب کشور است.

وی، پارکینگ های خوردو های سبک و سنگین، استخر های آب درمانی، شهربازی رو باز و سر پوشیده، رستوران و سفره خانه سنتی، مجموعه اقامتی و باغ راه را از جمله مهمترین امکانات این مجتمع بر شمرد.

با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سال جدید این منطقه  برای پذیرایی بهتر از گرشگران و مسافران آماده می شودشاید شما یکی از مهمانان این جلوه زیبای خالق هستی در کوهپایه های گنو باشید.

انتهای پیام/س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ دی ۱۳۹۴
پس عکس خود ماهیش کو؟؟!!