سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

هدف از تشكيل شوراي معتمد پليس جلب مشاركت عمومي در پيشگيري از وقوع جرم

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان هدف از تشكيل شوراي معتمد پليس را جلب مشاركت عمومي در پيشگيري از وقوع جرم دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ سرهنگ جعفر كردلو درجلسه شوراي معتمد پليس كه در مجموعه مذهبي و فرهنگي حضرت ابوالفضل (ع) زنجان برگزار شد گفت : شوراهاي معتمد پليس مي‌توانند بازواني قوي براي پليس در تامين نظم و امنيت در جامعه باشند.

سرهنگ كردلو افزود:با اجراي اين طرح همكاري مردم بويژه بزرگان،شوراها،دهياران و معتمدين با پليس بيشتر شده و تحولات خوبي در زمينه بزقراري امنيت بوجود آمده است.

اين مقام انتظامي حل و فصل اختلافات در محلات و جلوگيري از تشکيل پرونده هاي انتظامي و قضايي، رفع مشكلات محلي از طريق طرح مسائل و مشکلات با ادارات دولتي و چاره جويي اهالي محل براي رفع آنها،پيشگيري از ورود مسائل اجتماعي به حوزه¬هاي امنيتي را از وظايف شوراي معتمد پليس دانست.

معاون اجتماعي استان زنجان افزود: امروزه مثل سابق پليس يك نيروي خودمحور نيست، بلكه رويكرد پليس برپايه مردم استوار بوده و مي‌خواهد مردم در همه امورات هميار وهمكار پليس باشند.

سرهنگ كردلو ابراز کرد: مهمترين وظيفه پليس افزايش احساس امنيت در جامعه بوده كه همه دستگاه‌ها در آن نقش داشته و مردم نقش محوري در اين امر دارند.

اين مقام انتظامي با تاکيد بر ضرورت استفاده از ظرفيت معتمدين محلي در تامين امنيت شهروندان اظهار داشت: سرمايه اجتماعي پليس، شما مردم هستيد كه با استفاده از كانال‌هاي مربوطه همکاري و مشارکت داشته باشيد.

سرهنگ كردلو شوراي معتمد پليس را كه در سال هاي اخير مطرح و در محلات سراسر كشور اجرايي شد را نمونه اي از واگذاري تامين امنيت به مردم دانست و تاكيد كرد: براي استفاده از ظرفيت هاي بسيج در طرح هاي اجتماعي پليس، سهم ويژه اي قائل هستيم.

وي در راستاي پيشگيري از انواع جرائم و معضلات اجتماعي عنوان کرد : امنيت در مرحله اول بايستي توسط معتمدين محل تامين شود و افراد ساکن در محلات به آنچه که در اطرافشان مي گذرد ، احساس مسئوليت کنند و قوانين و مقررات را به خوبي اجرا کنند تا عرصه براي مجرمين محله تنگ و از وقوع جرائم جلوگيري شود .

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان با بيان اينکه همکاري و تعامل اعضاي شوراي معتمد پليس، باعث افزايش ارتقاء امنيت اجتماعي خواهد شد ، از اعضاي اين شورا خواست تا با اجراي طرح هاي خود مراقبتي در جهت پيشگيري از انواع جرائم خصوصا سرقت همکاري کنند

انتهای پیام/ز

برچسب ها: شورا ، پلیس ، مشارکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.