سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

بازدید بی سابقه گردشگران از جاذبه های ریگان

در این روزهای زمستان که اکثر نقاط کشور آب و هوایی بارانی و برفی دارند، جامه ی طبیعت ریگان هنوز زرد نشده و همچنان شکل منحصر به فرد بهاری به خود گرفته است .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ شهرستان ریگان با دو آب وهوای کوهستانی و گرم وخشک، در بخشی از منطقه سرمای سوزان و در بخشی دیگر بهاری دل انگیز را به خود اختصاص داده است .

این روزها گردشگرانی از اقصی نقاط کشور به منظور ریگ درمانی و استفاده بهینه از ظرفیت های این شهرستان در فصل زمستان که در ریگان بهار دوم است، سفر کرده اند .

قرار گرفتن شهرستان ریگان در جاده ترانزیتی ریگان ـ چابهار سبب شده است، مسافران خسته کویر چند ساعتی را به نظاره ی مناظر و چشم اندازهای طبیعی شهرستان ریگان بنشینند .

ریگ نوردی و شن درمانی در بلند ترین تپه های شنی دنیا

شهرستانی که این روزها دمای هوای آن معتدل است و مردم زیادی برای ریگ نوردی و شن درمانی به بلند ترین تپه های شنی دنیا در ریگان آمده اند.

وجود جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی

از سوی دیگر جنگل کهور منحصر به فردی این منطقه، سر سبزی خاصی به زمستان کویر بخشیده است .

فرماندار ریگان گفت: شهرستان ریگان با دارا بودن آب وهوای منحصر به فرد بهاری گردشگران زیادی را در فصل زمستان به سمت خود سوق داده است .

امین باقری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 10هزار گردشگر و مسافر از جاذبه های شهرستان ریگان دیدن کرده اند، افزود: قرار گرفتن جاده ترانزیتی ریگان ـ چابهار از دلایل افزایش بازدید گردشگران از این شهرستان است.

خاطره انگیز ترین روز با شترسواری

وی از مسافرانی که قصد سفر به این شهرستان را دارند خواست: از هوای بهاری این شهرستان کویری استفاده بهینه داشته باشند .

باقری شتر سواری در بلند ترین تپه های شنی جهان در این فصل از سال را یکی از خاطره انگیز ترین روزهای گردشگری مسافران وگردشگران برشمرد و خاطرنشان کرد: این شتر سواری در قسمت های مختلف بلند ترین تپه های شنی دنیا انجام می شود.

مسول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان در ریگان نیز گفت: ریگان دارای جاذبه های گردشگری مختلفی است که تنها اثر ثبتی آن مقبره شاه خورشید است.

وجود 50 اثر ثبتی در ریگان

امیر ابراهیمی افزود: در شهرستان ریگان 50 اثر ثبتی وجود دارد که تعدادی از آنها در حال ثبت و بقیه نیز چشم انتظار ثبت ملی هستند.

وی بلند ترین تپه های شنی ایران در ریگان را از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: این تپه های شنی نیاز به ثبت گردشگری دارند.

شهرستان ریگان در 285کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد.

 

انتهای پیام/س   

گزارش از: موسی ملاییان

برچسب ها: تپه ، شنی ، ریگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.