سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیاهان نیز می‌توانند مرگ‌آور باشند

شناخت علائم مسمومیت با گیاهان می‌تواند از خطرات ناشی از آن جلوگیری کند.

حاج محمدخانی پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این که به طور مشخص بگوییم وقتی گیاهی مسمومیت ایجاد کرد، علائمی با سایر مسمومیت‌ها دارد، اشتباه است؛ برخلاف این که برخی معتقدند که گیاهان ضرر ندارند و می‌گویند گیاه اگر سود نداشته باشد حداقل ضرر هم ندارد؛ باید بگوییم که این گونه نیست و برخی از گیاهان هم وجود دارند که سمی هستند.

وی گفت: مسمومیت با گیاهان هم مانند سایر مسمومیت‌ها دارای علائم و نشانه‌هایی می‌باشد از جمله؛ سرد شدن ناگهانی بدن، سیاه شدن بیش از حد، اسهال، تهوع و استفراغ، دل پیچه، افزایش ناگهانی ضربان قلب؛ تنگی نفس، سیاه شدن و تاری دید و درد قفسه سینه که می‌تواند از علائم مشخص مسمومیت در استفاده گیاهان باشد.

وی ادامه داد: در طب سنتی درجاتی را برای گرمی و سردی گیاهان در نظر گرفته‌اند، وقتی می‌گویند مزاج گیاه در درجه‌های گرمی یا سردی است و بالاتر از حدی که تعریف شده باشد گیاه تبدیل به سم می‌شود.

وی در پایان گفت: برخی از مسمومیت‌ها ممکن است یک یا چند نشانه از مسمومیت را به همراه داشته باشند و در برخی از موارد مسمومیت با گیاهان می‌تواند فرد را دچار بیهوشی، کما و در نهایت مرگ فرد را رقم بزنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: گیاهان ، مسمومیت ، طب سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.