سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

محتوای فرهنگی و اقتصادی گردشگری، ریشه در ارتباطات انسانی دارد

شهردار تبریز، با اشاره به جنبه‌های مختلف صنعت گردشگری، گفت: گردشگری از معدود حوزه‌هایی است که محتوای فرهنگی و اقتصادی آن، ریشه در ارتباطات انسانی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجفی در شورای راهبردی فرهنگی شهرداری تبریز ویژه «تبریز، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018» با بیان این مطلب اظهار کرد: در تحلیل حوزه‌های مختلف درآمدی، با این واقعیت مواجه‌ایم که هر یک از حوزه‌ها، به نحوی با مسایل زیست‌محیطی در تعارض هستند، در این میان، این تنها گردشگری است که در تعامل مستمر با محیط زیست است.

وی با تاکید بر این‌که در محتوای برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، باید بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهر را مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: این رویکرد نیازمند ماندگارسازی فضای سبز، توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و تعیین و تکلیف واحدهای صنعتی آلاینده است، به عبارت دیگر، حوزه گردشگری، عموم دغدغه‌های مدیریت شهری را در بر گرفته است.

نجفی اضافه کرد: موضوع «تبریز 2018» تنها یک هدف نیست، بلکه فرصت مغتنمی است که می‌تواند به تحقق اهداف کلان شهر منجر شود.

شهردار تبریز اظهار کرد: خوشبختانه در همین مدت کمی که از اعلان جایگاه بین المللی تبریز در حوزه گردشگری گذشته است، شهروندان رغبت و استقبال ارزشمندی از خود نشان داده‌اند؛ این عزم و انگیزه، باید در باور متولیان مراکز اقامتی و آژانس‌های گردشگری نیز به خوبی نهادینه شود.

وی گفت: در شرایطی که امروز با توسعه فناوری‌های آی‌تی، انزوا و تنهایی به یک دغدغه جهانی تبدیل شده،  می‌توان با توسعه گردشگری و گسترش ارتباطات اجتماعی، به آسیب‌های کلان فرهنگی و اجتماعی فایق آمد.
 
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.