سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ائتلاف جهانی علیه قوانین رمزگشایی

صدها نفر از متخصصان فناوری، مدافعان حقوق بشر و گروه‌های صنعتی، علیه قوانین کشورها برای رمزگشایی و دسترسی به اطلاعات شهروندان، اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تکاپوی کشورها برای تصویب قوانین به‌منظور دسترسی به اطلاعات کاربران، فریاد اعتراض مدافعان حقوق بشر را درآورده است.

پس از تصویب قانون جنجالی و پرتنش امنیت سایبری آمریکا (CISA) و بعد از آن تلاش انگلیس برای داشتن قانونی مشابه، 195 نفر در بیش از 40 کشور، نامه‌ای را برای اعتراض به امضا رساندند و در وب‌گاهی به نام «SecureTheInternet.org» منتشر کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: ابزارهای رمزنگاری، فناوری‌ها و سرویس‌هایی که برای حفاظت ما در برابر آسیب‌ها به کار می‌روند، زیرساخت‌های دیجیتال و ارتباطات فردی را، از دسترسی غیرمجاز شرکت‌ها و سازمان‌ها مصون نگه می‌دارد.

آن‌ها افزودند: استفاده از رمزنگاری، برای اقتصاد دیجیتال، بهبود امنیت سایبر و حفاظت از کاربران، نقش اساسی دارد. اصول مهم تأییدشده توسط این ائتلاف که در نامه‌ی یادشده آمده است عبارت‌اند از:

- دولت‌ها نباید دستور دهند تا شرکت‌ها نوعی «در پشتی» یا آسیب‌پذیری در خدمات خود ایجاد کنند. 

- دولت‌ها نباید رمزنگاری توسط افراد را ممنوع کنند یا به هر نحوی آن را کاهش دهند.

- دولت‌ها نباید استانداردهای رمزنگاری را تضعیف کنند یا در ایجاد استاندارد رمزنگاری‌ها دست ببرند.

- دولت‌ها نباید هیچ مقام دولتی یا شرکت خصوصی را مجبور به دخالت در فعالیت‌هایی کنند که منجر به دسترسی به رمزنگاری افراد می‌شود.


منبع: سایبربان


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.