سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

سرشماری زمستانی پرندگان در تالابهای مهاباد

به منظوربررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاههای آنها،طرح سرشماری زمستانی پرندگان آبزی وکنار آبزی درزیستگاههای جنوب آذربایجانغربی شروع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، و به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد، این طرح، از دو روز قبل، در14 تالاب و زیستگاه آبی منطقه جنوب استان شروع شده است.

این طرح که تا بیست و هفتم دی ماه اجرا می شود،تالابهای مناطق مهاباد، نقده، میاندوآب، بوکان و شاهیندژ را در بر می گیرد.

حسینی اضافه کرد: پایش مناطق تالابی و ثبت نتایج آن، اصلی ترین کاری است که در این سرشماری کارشناسان اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست آذربایجانغربی ومحیط بانان این اداره درشهرستانهای مختلف ،آن را انجام می دهند.

دراجرای این طرح ، پرندگان آبزی وکنارآبزی سواحل جنوبی دریاچه ارومیه وتالابهای کانی برازان، قره قشلاق،یوسفکند، قوپی باباعلی و رودخانه و سد مهاباد و دیگر تالابهای جنوب استان سرشماری می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه پرندگان تالابها،سالیانه در دو مرحله ی تابستانه و زمستانه در زیستگاههایشان سرشماری می شوند،تصریح کرد:بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاههای آنها،سنجش اثرگذاری اقدامات اداره حفاظت محیط زیست درخصوص یگان حفاظت،زهکشی و احیای تالابها در این منطقه درخصوص افزایش و تنوع گونه ها از اهداف برگزاری این طرح است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: سرشماری ، پرندگان ، مهاباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.