سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم پرداخت یارانه حمل و نقل دریایی برای کاهش هزینه‌ها

موسویان گفت: دولت برای کاهش هزینه و قیمت‌های متعادل صادرات محصولات به روسیه باید یارانه به حمل و نقل دریایی اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، موسویان رایزن اسبق ایران در روسیه در نشست خبری امروز در اتاق کمیسیون صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص بررسی مسائل صادرات به روسیه اظهار داشت: اکنون فرصت کم نظیری برای همکاری ایران با بزرگترین همسایه خود فراهم شده و از طرفی تمامی مشکلات با دولت روسیه در حال حل و فصل است و لازم به ذکر است که مشکلات میان روسیه و ترکیه فرصت بی‌نظیری را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم به آرزوی دیرینه خود دست یابیم.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت با درک این فرصت‌ها قبل از اینکه تحریم روسیه علیه ترکیه از اول ژانویه اعمال شود خوشبختانه صحبت‌هایی با اتاق مسکو برای مسائل صادرات به روسیه شده اما نباید فراموش کنیم که بخشی از این مشکلات مربوط به خود ما است اما بحث تعرفه‌ای موضوع مهم مذاکرات است که برای کاهش تعرفه با سازمان اوراسیا مذاکراتی شروع شده اما بایستی در یک برنامه سریع و فشرده حداکثر استفاده در جهت صادرات به روسیه را داشته باشیم.

موسویان با اشاره به مشکلات حمل و نقل بیان کرد: روس‌ها اظهاراتی مبنی بر این داشتند که ما بتوانیم توناژ بالای محصولات کشاورزی که آنها می‌خواهند تهیه کنیم و نگران مشکلات حمل و نقل نباشیم و از طرفی یک لیست بلند مواد غذایی از جمله فلفل دلمه، بادمجان و ... در خارج از فصل می‌خواهند که ما بایستی این محصولات را در توناژ بالا برای آنها تهیه کنیم.

رایزن اسبق ایران در روسیه افزود: با شرکت بزرگ در روس صحبت‌هایی داشته‌ایم و آنها از ما می‌خواهند که تولیدکنندگان بزرگ میوه کشور ما تضمین بدهند که می‌توانند محصولات مورد نیاز آنها را فراهم کنند و حال آنها حاضرند ماشین‌های روسی که هزینه حمل و نقل کمتری دارد به صورت EXWORK در شهرهای مختلف قرار دهند.

وی با اشاره به یارانه حمل و نقل دریایی یادآور شد: دولت باید برای حمل و نقل دریایی یارانه‌ای پرداخت کند و از طرفی هم در میان مدت باید ناوگان یخچالی خود را تقویت کنیم تا قیمت‌ها متعادل‌تر شود و لازم به ذکر است که در رابطه با تولید مناطق گرمسیری ایران بایستی سرمایه‌گذاری کنیم زیرا در هشت ماه زمستان روسیه این مناطق هستند که می‌توانند جوابگوی محصولات روسیه باشند.

موسویان با اشاره به نوسانات روبل گفت: در واقع اگر خریدها به صورت یوزانس نباشد و به اصطلاح پرداخت هزینه در مقابل بار باشد ما می‌توانیم بر اساس نرخ روز ریال، دلار و یورو به دوستان وجه را پرداخت کنیم.

رایزن اسبق ایران در روسیه گفت: در واقع ما در سال‌های گذشته تنها یک درصد واردات مواد غذایی را به روسیه داشته‌ایم و حال لازم است که با فرصت پیش آمده و با قیمت رقابتی بتوانیم محصولات با توناژ بالا را به روسیه عرضه کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.