سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

رونمایی از زنجیر چرخ لاستیکی تولید مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان

از زنجیر چرخ لاستیکی تولید مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ابراز داشت: قیمت تمام شده محصول یک سوم موارد مشابه آن است و با رویکردی هدفمند به سرعت می تواند بازار خود را در اختیار بگیرد.

محمدمهدی شیرمحمدی ادامه داد: زنجیر چرخ لاستیکی یکی از محصولات پرکاربرد است که می تواند در آینده با بازار گسترده­ای که دارد و بدون رساندن آسیب به چرخ خودروها می تواند در کنار همه خودروها قرار گیرد.

وی با اشاره به هسته پژوهشی که در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان شکل گرفت گفت: تیمی پرتلاش و با آزمونهای سخت و متفاوت به سرپرستی آقای مهرعلیپور پس از شش ماه فعالیت مداوم توانست چند نمونه اولیه از این کند.

شیرمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر امکان تولید کارگاهی این محصول وجود دارد ابراز امیدواری کرد: در یک برنامه ریزی دقیق این محصول بتواند به صورت صنعتی و نیمه صنعتی با سرمایه گذاری که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی روی آن انجام خواهد شد سهم مناسبی از بازار های ملی و بین المللی را در اختیار بگیرد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان یادآور شد: قیمت تمام شده محصول یک سوم موارد مشابه آن است و با رویکردی هدفمند به سرعت می تواند بازار خود را در اختیار بگیرد.

شیرمحمدی با بیان اینکه در سال جاری نیز محصولات نظیر مادپاک به عنوان پاک کننده گیاهی قیر و مشتقات آن، یخ رو به عنوان کفش کوهنوردی روی یخ با حضور رئیس کمیسیون اصل 90 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان رونمایی شد.

وی ادامه داد: محصولاتی مانند دستگاه سنجش ضربان نبض با رویکرد شناسایی بیمای های قلبی، بازوبند کنترل دمای بدن نوزادان از راه دور و با کنترل از طریق تلفن های هوشمند، برنامه کاربردی تلفن هوشمند گردشگری همدان، کاغذ نیترات سنج برای سنجش میزان نیترات موجود در آب و دستگاه کنترل از راه دور کنتور برق دیجیتال از دیگر محصولاتی بود که در سفر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به همدان در سال جاری رونمایی شد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور با بیان اینکه یکی از شاخه های اصلی مرکز رشد واحد همدان در حوزه خودرو هست خاطر نشان کرد تاکنون خودروی کارتینگ ماشین های مسابقه ای شهربازی و خودروی نظامی بدون سرنشین کنترل از راه دور و از سوی واحد اسد اباد خودروی زائر بر برقی نیز در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نمونه سازی شده است.

محمد مهدی شیرمحمدی دیگر محصولات مهم نمونه سازی شده در این مرکز رشد را سیستم آبیاری هوشمند، کنتورخوان­های هوشمند برق آنالوگ و دیجیتال و کنتورخوان گاز با قابلیت کنترل از راه دور، دستگاه پایمان با هدف سنجش تعادل و تست ستاره و Y در آزمایشهای سنجش توانایی افراد و توانبخشی و شبیه سازی های آموزش اسله، سفارشی سازی خودرو و شبیه سازی اماکن و شبیه سازی آموزش رانندگی سه بعدی نام برد.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در واحد همدان برای نخستین بار اتوکلاو به عنوان دستگاه استریل اتاق عمل و دستگاه مگنومتر با نانو ذرات مغناطیس برای درمان سرطان نیز ساخته شده است.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه باید به واحدهای فناور دانشگاه ها اعتماد بیشتری داشت و فضای ورود به بازار را برای آنها تسهیل کرد، اظهار داشت: نگاه دانشگاهیان با افراد تاجر درون بازار کمی متفاوت است و ممکن است در بازار برخی افراد حضور یابند که تمایلی برای حضور رقبای جدید دانشگاهی ندارند که البته چون محصولاتی که در دانشگاه تولید می شود عمدتا جدید است شاید برخی وارد کنندگان این موضوع را تاب نیاورند پس محصولات دانشگاهی حمایت بیشتر قانونی را می طلبد.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.