سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افتتاح فاز 14و15مطرح شد

وعده زنگنه برای بستن پرونده پارس جنوبی در دولت یازدهم

وزیر نفت وعده داد که پرونده پارس جنوبی در دولت یاردهم بسته می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن نامدار زنگنه  ظهر امروز در مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی که  رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور داشت و  گفت : با توجه به فراهم شدن فضای مناسب و نیز پایین آمدن قیمت واحدها، توانستیم فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را به سرانجام برسانیم .

وی افزود: امروز با سخت گیری های رییس جمهور محترم توانستیم فاز 15و 16 را افتتاح کنیم و قرار است فاز 12 نیز در اسفند ماه افتتاح  شود. 

وزیر نفت در مورد فازهای 17 و 18 گفت با اینکه این فازها 50 میلیونمتر مکعب تولید دارند اما از نظر من فعلا قابل افتتاح نیست .

زنگنه ضمن تشکر از همه دست اندرکاران در به سرانجام رسیدن کار اتمام این فازها گفت: طی 30 ماه گذشته چندین فاز در کشور به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی 150 میلیون‌ مترمکعب افزایش داشته است. 

وزیر نفت به اجرائی شدن برجام و رفع تحریم ها  طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت : امیدواریم که در دوران پسا برجام هزینه‌های صنعت نفت کاهش یابد و بتوانیم برای ساخت تجهیزات و ارتقای توانمندی ملی در این صنعت تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی به بسته شدن پرونده پارس جنوبی در پایان دولت یازدهم بسته  اشاره کرد و گفت: به استثنای فاز 14 پارس جنوبی، تمام فازهای پارس جنوبی تا سال 96 تکمیل می‌شود و وارد مدار تولید خواهند شد و امیدواریم بتوانیم به وعده ای که داده ایم عمل کنیم.

گفتنی است هدف‌ از توسعه‌ فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، تولید روزانه‌ 56.6 میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، 75 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، 400 تن‌ گوگرد و تولید سالانه‌ یک میلیون‌ تن‌ گاز مایع "LPG" (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ برای تامین‌ خوراک‌ واحدهای‌ پتروشیمی‌ است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.