سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتفاق بدی را در حمله به سفارت سعودی شاهد بودیم/ دستیابی به ظرفیت 4 هزار گیگ IP در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اتفاقات بسیار بدی را در حمله به سفارت سعودی شاهد بودیم که همه امیدوار بودیم چنین مواردی در کشور تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی وزیر ارتباطات در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار داشت: کشور منتظر یک تحول بزرگ در عرصه روابط خارجی است.

وی با بیان اینکه در اجرای برجام توانستیم در روابط با دنیا آبرومند برنامه داشته باشیم گفت: روابط سیاسی و اقتصادی جهان مثل روابط انسان ها با یکدیگر است که اول باید اعتمادسازی کرد و بعد قدم برداشت.

واعظی در ادامه گفت: با اجرای برجام همه ملت ایران از جمله نظام بانکی کشور بیشترین سود را می‌برد و خدمت بزرگی به آینده اقتصاد کشور شاهد خواهند بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش رئیس جمهور در اجرای روابط خارجی با دنیا بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده و وزیر امور خارجه با همه آبرو و حیثیت وارد میدان شد و باید گفت که تا آخر این هفته ملت ایران شاهد خبرهای بسیار خوبی خواهند شد.

وی در خصوص تحریم‌ها یادآور شد: مسئله تحریم‌ها در این هفته حل و فصل خواهد شد و این امر دستاورد بزرگی در تاریخ کشور است.

واعظی گفت: در واقع هیچ کشوری را سراغ نداریم که به شورای امنیت رفته باشد و از مذاکره این گونه با افتخار بیرون آمده باشد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نگاه دولت قبلی به ICT فانتزی و تشریفاتی بوده گفت: امروز استفاده از این فناوری بسیار گسترده شده است و از طرفی ما آماده کمک به نظام بانکی هستیم و به دنبال این هستیم که شبکه پهن‌باند کشور گسترش یابد زیرا این امر موجب رشد اقتصادی، ارتقای بهره‌وری و افزایش خدمات عمومی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا هر روز استفاده از نرم‌افزارهای مختلف در حال افزایش است، تصریح کرد: در واقع پهنای باند بین‌المللی در ابتدای دولت یازدهم 72 گیگ بر ثانیه بوده که امروز آن را به 276 گیگ بر ثانیه رساند.

واعظی گفت: ظرفیت IP داخل کشور 642 گیگ بر ثانیه بوده که امروز به 3 هزار گیگ رسیده و تا دهه فجر به 4 هزار گیگ بر ثانیه خواهد رسید.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۵ دی ۱۳۹۴
چرا سرعت و کیفیت اینترنت من به شدت افتضاح شده ؟ بدتر از قبل شده
سلام . من در سنندج زندگی میکنم از اینترنت مخابرات استفاده میکنم . دو هفته س سرعت و کیفیت خیلی خیلی افت کرده مثلا سایت باشگاه خبرنگاران رو 5 دقیقه میکشه تا باز کنه یا سرعت دانلود باید 100 تا 140 کیلوبایت باشه به زور میرسه 30 تا پشتیبانی 2020 مثل همیشه میگه به ما ربطی نداره . شماره ما هم انحصاری دست شرکت مخابرات و هیچ شرکت خصوصی دیگه نمیتونم استفاده کنم . کلی پول میگیرن یه چیز خیلی بی کیفیت ارائه میدن سرعت و کیفیت افتضاح شده قطعی وصلی زیاد شده . لطفا پیگیری کنید ما به هر دری زدیم جوابی نگرفتیم فقط یه کلمه برای اینترنت مخابرات خوبه . آشغال . پس وزارت ارتباطات چیکار میکنه؟ اعصابم خورد شد
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۱ دی ۱۳۹۴
سلام
ظاهرا اشتباه شده سعودی درست است