سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز صورت گرفت؛

بازدید مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه‌‌ی خواهرشهر‌های ایران از کتابخانه مجلس

مدیرعامل مرکز بین‌المللی توسعه‌‌ خواهرشهر‌های ایران و هیأت همراه از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بازدید کرد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رجائی مدیر عامل مرکز بین‌المللی توسعه‌‌ خواهرشهر‌های ایران و جمعی از چهره‌های فرهنگی با آقای دکتر مجیدی رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی دیدار و از این مجموعه دیدن کردند.
 
در این دیدار،‌ بر استفاده از ظرفیت دیپلماسی شهری برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید شد.

رئیس کتابخانه‌ی مجلس با اشاره به ارتباط کتابخانه‌های پارلمانی با یکدیگر گفت در صورت هم‌افزایی دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی شهری و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان به تقویت روابط فرهنگی ملت‌ها کمک کرد و کتاب ظرفیت فراوانی در این زمینه دارد.
 
مجیدی با بیان تاریخچه‌ی این مجموعه‌ی فرهنگی و برنامه‌های آن از مرکز بین‌المللی توسعه‌‌ی خواهرشهر‌های ایران درخواست کرد از سایر ظرفیت‌ها مانند ایرانیان خارج از کشور هم استفاده شود و با توجه به پیشینه‌ی درخشان فرهنگی ایران اسلامی و محوریت کتاب و قلم در این فرهنگ،‌ در عرصه‌ی بین‌المللی مواریث و مفاخر و مشاهیر این سرزمین بیشتر معرفی شود
وی افزود: همچنین در عرصه‌ی ملی هم از پیوند‌های خواهر‌شهری در استان‌های مختلف استفاده و همکاری‌ها افزایش یابد و تجربه‌های موفق برای بالا بردن نرخ مطالعه شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

در این دیدار آقای رجائی گزارشی از فعالیت مرکز بین‌المللی توسعه‌ی خواهر‌شهر‌ی ایران و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌ی ایران فرهنگی برای تقویت روابط فرهنگی ایران و افغانستان و تاجیکستان ارائه داد.
 
در این دیدار آقایان دکتر حلاج‌زاده،‌ شعبانلو،‌ کلانتری، سپهر و نفیسی حضور داشتند و در پایان از موزه‌ی مجلس شورای اسلامی دیدن کردند.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.