سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید لپ تاپ/ نوت بوک - زومیت

با وجود ورود تبلت ها به بازار هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتها پیش تبلت‌ها به بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی حمله بردند، اما کاربران خیلی زود متوجه شدند که تبلت‌ها نمی‌توانند جایگاه لپ‌تاپ را پر کنند و هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند.

برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه در بین تبلیغات انبوه، برند‌ها و شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که اعتماد عمومی را به خود جلب می‌کنند و به عبارتی برندی معتبر و شناخته شده‌اند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. 

حضور لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های لمسی، گیمینگ، مالتی‌مدیا و اولترابوک‌‌‌ها، انتخاب را برای ما دشوار می‌کنند. معمولا در فهرست خرید لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی مختلف‌، بیشتر از همه شاهد محصولات لنوو هستیم که علتش تنوع بالای محصولات این کمپانی چینی است.

در این راهنمای خرید هدف ما معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از برند‌های گوناگون با معرفی جنبه خاص تولیدی آن‌ها است. طبیعتا خیلی‌ها برای انجام کارهای روزانه اعم از وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام امور حسابداری، تایپ و... به یک لپ‌تاپ مناسب نیاز دارند و از طرف دیگر نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی پرداخت کنند. 

بعد از افزایش قیمت ناگهانی که در بازار کالاهای دیجیتال به ویژه لپ‌تاپ رخ داد، حالا بازار به ثبات نسبی خود رسیده است. البته با توجه به بالا بودن نرخ ارز همچنان قیمت‌ها تغییر چندانی ندارد و برخی از محصولات تنها افت قیمت اندکی داشتند.ولی تنها نکته‌ مثبت را می‌توان ثابت بودن قیمت‌ها دانست. با اینکه در بین لپ‌تاپ‌های زیر 1.5 میلیون تومان تنوع محصول مانند میان‌رده‌ها و دستگاه‌های گران‌قیمت زیاد نیست ولی تلاش کردیم بهترین مدل‌ها را برای شما انتخاب کنیم.

نکاتی که در زمان خرید لپ‌تاپ‌های زیر 1.500.000 تومان باید به آنها توجه کنید:

لپ‌تاپ‌هایی با قیمت پایین‌تر از 1.5 میلیون تومان معمولا دارای پردازنده‌های Core i3 یا پنتیوم‌های اینتل هستند. از این رو نمی‌توان زیاد روی قدرت سخت‌افزاری این رنج لپ‌تاپ‌ها برای بازی و کار‌های سنگین حساب باز کرد. اگر انتظارات شما از یک لپ‌تاپ تنها وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، بازی‌های سبک و کار‌های روزمره است، این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند پاسخگوی شما باشند. در غیر اینصورت باید در جستجوی لپ‌تاپی با قدرت پردازنده بالاتر و نمایشگر با کیفیت‌تر باشید.

لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر 15.6 اینچی معمولا بدنه‌ای بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌های 14 اینچی دارند. بنابراین در انتخاب یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی بهتر است حتما به وزن و مقدار ضخامت آن دستگاه توجه ویژه شود. زیرا مهم‌ترین جنبه‌ی خرید یک لپ‌تاپ، قابلیت حمل و نقل آسان آن است، هر چقدر که ضخامت و وزن دستگاه بیشتر باشد، قطعا از قابلیت حمل و نقل آسان کم خواهد شد.

 بسیاری از ما ممکن است در زمان خرید و انتخاب یک لپ‌تاپ به تعداد یا نوع پورت‌هایی که آن دستگاه پشتیبانی می‌کند توجه نکنیم؛ اما پس از مدتی از خرید یک لپ‌تاپ متوجه اهمیت بسیار بالای آن‌ها خواهیم شد. لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه خواهید دید همگی از یک یا دو پورت USB 3.0  و دیگر پورت‌های ضروری پشتیبانی می‌کنند. اما باز هم‌ سعی کنید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که پورت‌های USB 3.0 بیشتری داشته باشد و از هر دو پورت دیگر VGA و HDMI نیز پشتیبانی کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: راهنما ، خرید ، لپ تاپ ، نوت بوک ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.