سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

دانشکده مداحی کشور در سال آینده تأسیس می‌شود

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور از تأسیس دانشکده مداحی کشور در سال 95 خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد فراهانی گفت: دانشکده مداحی کشور با هدف ارتقاء کیفی مضامین ماحی و معرف افزایی مداحان فعالیت رسمی خود را از سال 95 یا ابتدای سال 96 بطور رسمی آغار خواهد کرد.

وی به اهمیت شعر آیینی در مداحی‌ها اشاره نمود و تصریح کرد: هم اکنون درصدد تشکیل کمیسیون در راستای باید و نبایدهای شعرآیینی هستیم که براساس آن مضامین اشعاری که در مداحی برای اهل بیت(ع) استفاده می‌شود طوری نباشد که به وحدت مسلمان خدشه‌ای وارد شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشوردر ادامه گفت: در نخستین دانشکده مداحی مقرر است که 80 نفر از مداحان نخبه سراسر کشور از کامل‌ترین آموزش‌های این دانشکده بهره‌مند شوند.

فراهانی با بیان اینکه درحال حاضر 450 هزار مداح سراسر کشور در این سازمان دارای پرونده رسمی هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع مداحان مشهور کشور هزار نفر عضو هیأت رزمندگان و مابقی مداحان بصورت آزاد فعالیت دارند.

وی با اشاره به شبهات دینی گفت: ضرورت دارد که مسائل اعتقادی مردم  و بویژه مداحی بصورت اصولی رصد شود  ومداحان با اخلاص و دلسوز با دارا بودن مدرک دانشکده مداحی فعالیت نمایند تا از ابهامات اعتقادی جامعه کنترل شود.

فراهانی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مداحان به دلیل محبوبیت مردمی باید بسیار حواسشان جمع باشد که دستاویز حرکت‌های سیاسی و مسائل جناحی نشوند و اگر افرادی با آنها در ایام انتخابات مشورت کردند به عنوان یک شهروند راهنمایی درست انجام شود.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.