سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین تلسکوپ جهان با 10 برابر کیفیت تلسکوپ هابل+ تصاویر

در گستره وسیعی از جهان، ما هنوز در تلاش برای پیدا کردن محل جدید برای زندگی هستیم. آیا خارج از زمین وجود دارد کسی وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ستاره شناسان یک تلسکوپ عظیم و جدید را در کوهستان در رصدخانه لاس کامپاناس شیلی برای پاسخ  به پرسش های بی پاسخ مانده فضا قرار دادند.

تلسکوپ غول پیکر ماژلان (GMT)، بزرگترین تلسکوپ نوری  در زمین خواهد بود که تا کنون ساخته شده، به منظورطلوع عصر جدیدی از اکتشاف در اعماق فضا.


وندی فریدمن، رییس سازمان تلسکوپ (GMTO) هیئت مدیره و استاد دانشگاه نجوم و فیزیک نجومی در دانشگاه شیکاگوگفت:این تلسکوپ آغاز یک دوره ی جدید در نجوم را نوید خواهد داد. کشف رمز و راز از انرژی تاریک و ماده تاریک و شناسایی سیارات بالقوه و قابل سکونت در کهکشان زمین.


گفتنی است؛ این تلسکوپ نه تنها  بزرگترین تلسکوپ نوری در جهان است بلکه با هفت آینه  یک سطح  بازتابی 25 متری را پوشش می دهد که قادر به تولید تصاویر دیدنی و جذاب و10 بار واضح تر از تصاویری که تلسکوپ فضایی هابل می گیرد.

این تلسکوپ در نزدیکی تلسکوپ های بزرگ در هوای خشک بیابان آتاکاما  شیلی در یک ساختار گنبد بزرگ در 22 طبقه ساخته شده است. دور افتاده بدون مکان آن از الودگی نوری شهرها منجر می شود تا تصاویر زیبا و شگفت انگیزی از آسمان بگیرد.


این تلسکوپ یک بیلیون دلاری از نیمی از بودجه خود را، به لطف 11 شرکای بین المللی آن تامین شده است، و انتظار می رود تا نور برای اولین بار در سال  2021 وارد شود و به طور کامل  سال 2024 عملیاتی شود.

 همکاری علمی جهانی با شرکای نهادی در استرالیا، برزیل، کره جنوبی، ایالات متحده است، ودرشیلی کشور  میزبان ساخت و ساز هسته تلسکوپ و علمی آغاز خواهد شد. 

این تلسکوپ برای اولین بار در کلاس جدیدی از تلسکوپ های غول پیکر است و دانشمندان درگیر در پروژه در حال برنامه ریزی به تمرکز فعالیت خود  بر روی کشف سیاره ای مانند زمین  در مدار ستاره های همسایه است. همچنین انتظار می رود این تلسکوپ  برای تشخیص نور در مدت کوتاهی پس از انفجار بزرگ 13.8میلیارد سال پیش به ستاره شناسان فرصت  نگاه به آغاز جهان را می دهد.

این تلسکوپ همراه با تلسکوپ های دیگر ساخته شده برای کاوش در جهان اولیه، مانند  هابل، تلسکوپ فضایی جیمز وب که در حال حاضر در دست ساخت و برنامه برای راه اندازی در سال 2018است و با آینه های شگفت انگیز این تلسکوپ انتظار می رود که دانشمندان  تصاویری با بالاترین کیفیت از جهان ارائه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تلسکوپ ، سرمایه ، نجوم ، آینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.