سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

عضوگیری انجمن فیلم و سینمای آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: انجمن فیلم و سینمای آذربایجان شرقی همزمان با تدوین اساسنامه جدید عضو می پذیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صفی پور اظهار داشت: امروزه یکی از نیرومندترین و گسترده ترین وسیله اشاعه فرهنگ ، هنر و توسعه ، فیلم و سینما و ویدیو است .

وی افزود: فیلم و سینما و ویدیو این نقش موثر را با تولید فرآورده هایی با کیفیت و جذب مخاطبان بی شمار  می تواند ایفا کند و در این راه هنرمندان و صاحبان فکر و ذوق و جوانان مستعد با آگاهی از مختصات علمی و تکنیکی و هنری این پدیده  ی معاصر ، توانایی های خود را بکار می گیرند.

صفی پور گفت: تشکیل نهادهای تخصصی مثل   انجمن فیلم و سینما ، ایجاد بستری برای ارتقای استعداد ها و بروز و   ظهور توانایی هاست  تا راه رشد و گسترش فیلم و سینما  هموار و فرصت ها برای علاقمندان این هنر موثر    مهیا  گردد.

وی هدف از تشکیل انجمن فیلم استان را شناخت و جذب افراد علاقمند و مستعد برای فعالیت در عرصه فیلم و سینما و ویدیو،  ایجاد بستر مساعد و هموار برای فعالیت فیلم سازان و سینماگران، تجهیز  فنی و تدارک امکانات لازم برای تولید،  تدوین برنامه ها و روش های موثر ترویج فرهنگ فیلم و سینما و پیشنهاد آن ها  به مراجع  ذیربط و پیگیری و تصویب و اجرا و    ارزیابی و رصد  برنامه های مربوط به فیلم و سینما در استان و  انعکاس  نقد و نظر انجمن و  کمک به  توسعه و  اصلاح جریان منطقی و قانونی فعالیت های مربوط به فیلم و سینما عنوان کرد.

گفتنی است یدالله نوعصری، حسن علیزاده پروین، عبدالرضا هشترودیلر، حسین مهدی زاده و خلیل پورهادی هیات موسس انجمن فیلم و سینمای استان هستند و اساسنامه ی انجمن نیز در هشت  فصل و 47 ماده و 43 تبصره در مورخه 23/9/1394 به تصویب هیات موسس رسیده است.               

براساس این گزارش علاقمندان می توانند از 22 دی ماه به مدت دو هفته از ساعت 15 الی 19 با مراجعه به دفتر انجمن فیلم واقع  در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز، در این انجمن عضو شوند.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.