سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید 27 داروی بیوتکنولوژی ایرانی تا دو سال آینده

دبیر ستاد توسعه زیست فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری از تولید 27 داروی بیوتکنولوژی ایرانی تا دو سال آینده در ایران خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فن‌آوری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر در دنیا حدود 160 نوع محصول بیوتکنولوژی وجود دارد که تا دو سال آینده 27 عدد از آنها در بازار دارویی کشور موجود خواهد بود و شرایط چندان بدی نداریم ولی برای رسیدن به نقطه قابل قبول راه طولانی در پیش داریم.

وی در ادامه بیان کرد: بیشتر تولیدکنندگان فقط به بازار داخلی توجه داشته‌اند و برای صادرات دارویی تولید نمی‌کردند اما مدتی است که به تولید دارو برای عرضه در بازارهای جهانی پرداخته‌اند و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه داشته‌اند.

قانعی تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که تولیدات دارویی بیوتکنولوژی ایران به بازارهای جهانی وارد شود و شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به این افتخار دست پیدا کنند.

دبیر ستاد توسعه زیست فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: انتظار داریم با توجه به تلاش‌های صورت گرفته تا دو سال آینده بتوانیم چند محصول داروی بیوتکنولوژی ایرانی را وارد بازار جهانی کنیم و از این لحاظ به مراتب بالایی برسیم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.