سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مؤسسات قرآنی باید از فعالیت‌های عمومی پرهیز کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی گفت: ما طرح های متعددی را در وزارت‌خانه و هیئت دولت دنبال می‌کنیم که با به ثمر نشستن و فراگیر شدن آن‌ها گشایش های ویژه‌ای در حوزه فعالان قرآنی بوجود خواهد آمد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در نشست هم اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی قم اظهار داشت: ما در استفاده از ابزار و ظرفیت های هنر در انتقال مفاهیم قرآنی عقب هستیم و موسسات قرآنی باید از ظرفیت هایی نظیر قصه، ادبیات، فیلمنامه و نمایش‌نامه در انتقال مفاهیم قرآنی بالاترین بهره را ببرند و در انتقال مفاهیم ارزشمند قرآنی از طریق هنر کوشا و جدی باشند.

وی توجه ویژه به شورای کودک و نوجوان در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حائز اهمیت دانست و گفت: ما معتقدیم موسسات قرآنی باید به سمت تخصصی شدن پیش رفته و از فعالیت های عمومی پرهیز کنند.

حشمتی افزود: در بخش بیمه فعالان قرآنی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و ما به دنبال ایجاد یک صندوق اعتباری ویژه فعالان قرآنی هستیم تا مشکلات این حوزه نیز به زودی برطرف شود.

وی موسسات قرآنی استان قم را الگو و نمونه برای دیگر موسسات کشور عنوان کرد و افزود: از قم بعنوان یک کلانشهر مذهبی و بعنوان پایگاه علم و فقاهت غیر از این نیز انتظار نمی رود و همه فعالان قرآنی در قم باید با تلاش و پیگیری ویژه ای به مسائل و مباحث گوناگون قرآنی بپردازند، ما هم تلاش می کنیم تا با حمایت و برنامه ریزی مناسب نهایت خدمت به موسسات قرآنی را داشته باشیم.

همچنین در این مراسم از ٢٢ نفر از برترین های سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت تجلیل به عمل آمد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی از موسسات قرآنی نورالیقن و صفین آل علی بازدید کرد که در این بازدید مدیران مسئول این موسسات گزارش اجمالی از روند فعالیت خود ارائه کردند. 


منبع: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.