سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از 25 میلیارد دلار قاچاق کالا تا 200 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با اتخاذ راهکارهای اصولی و کارآمد، قاچاق کالا و فرار مالیاتی را مهار کرد تا آبادانی کشور، با نشاط و پویایی هرچه بیشتری همراه شود.

حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرار مالیاتی و قاچاق کالا به عنوان دو معضل اساسی در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور، عنوان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده 200 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و 25 میلیارد دلار قاچاق کالا وجود دارد که این اعداد، ارقام سنگینی است که در صورت مهار آن آبادانی و شکوفایی کشور با نشاط و شتاب مضاعفی همراه خواهد شد.

وی افزود: در چنین شرایطی شاهد رشد 500 تا 600 درصدی مالیاتی در برخی اصناف هستیم که باید با طراحی ساز و کاری منطقی از چنین افزایش‌هایی جلوگیری شود.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور یقین کشور باید با مالیات اداره شود، اما می‌طلبد این قاعده با درایت و تدبیر محقق شود.

گروسی گفت: فشار مالیاتی فراتر از حد معمول به اصنافی که بیش از 3 میلیون شغل ایجاد کرده است معقولانه به نظر نمی‌رسد و با مهار نارسایی‌هایی همچون قاچاق کالا و فرار‌های مالیاتی می توان بسیاری از کمبودهای پیش‌ رو را رفع کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم سازمان امور مالیاتی کشور با طراحی روش‌هایی قاعده‌مند و اصولی حمایت‌های مورد نیاز اصناف را لحاظ کند و از سوی دیگر با ارائه تسهیلات بانکی مناسب از اقشار فعال در این عرصه پشتیبانی هرچه بیشتری صورت گیرد که به طور یقین ثمره آن در اشتغال و چرخه اقتصادی پویا قابل لمس خواهد بود.

انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.