سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

بیش از 13 تردد در محورهای مواصلاتی قزوین انجام شد

مدیركل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قزوین گفت: در آذرماه سال جاری، تعداد۱۳ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۸۳۱ تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رحمت شعبانی افزود: محور بوئین‌زهرا به ساوه و بالعكس با ۱۳۰ هزار و ۳۸۳ وسیله بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

شعبانی بیان کرد: دستگاه‌های تردد شمار اداره كل حمل و نقل و پایانه ها در جاده‌های استان قزوین اطلاعات مربوط به‌ سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می‌رسانند.

شعبانی سرعت متوسط تردد در شبكه راه‌های استان را ۸۷.۲ كیلومتر در ساعت عنوان كرد و گفت: بیشترین سرعت متوسط در این مدت ۱۰۴ كیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه قزوین به آبیک بوده است.

وی تصریح کرد: كمترین نرخ جریان ترافیک در آذرماه با ثبت ۱۰۰ تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور قزوین به معلم كلایه بوده است.

شعبانی یادآور شد: شهروندان قبل از آغاز سفر درصورتی‌که شرایط جوی بارندگی، رعد و برق و مه گرفتگی باشد ضمن توجه به توصیه‌های ایمنی با سرعت مطمئنه كه حداقل ۳۰ الی ۴۰ كیلومتر در ساعت كمتر از سرعت مجاز محور است رانندگی کرده و همچنین با بهره‌گیری از سامانه پیام كوتاه ۱۴۱ قبل از آغاز سفر از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

وی افزود: این سامانه از طریق نرم‌افزار ۱۴۱ نیز قابل‌دسترسی است که از طریق برنامه بازار و یا تارنمای www.۱۴۱.ir به‌صورت رایگان قابل دریافت و نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه است.

شعبانی یادآورشد: ازدیگر امكانات این نرم‌افزار دسترسی آنلاین به تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری و وضعیت ترافیكی تمامی محورهای مواصلاتی كشور است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.