سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

ضرورت ایجاد کارخانه فرآوری ماهی در استان زنجان

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان بر ضرورت ایجاد کارخانه فرآوری ماهی در استان زنجان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زنجان؛ مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با توجه به فعالیت بیش از 500 واحد آبزی‌پروری در استان ؛ سالانه به طور متوسط بیش از 11هزار تن ماهی در مزارع آبزی‌پروری استان زنجان تولید و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی صادر می‌شود.

بورانی افزود: تکمیل زنجیره تولید و مصرف از نیازمندیهای اساسی توجیه اقتصادی مناسب تر این فعالیت در استان می باشد که آبزی پروران ؛ نیازمند همکاری سازمان های مربوطه در این خصوص می باشد.

وی اضافه کرد: کیفیت ماهی تولید شده در مزارع آبزی‌پروری این منطقه بدلیل عدم وجود بیماری خاصی در استخرهای پرورش ماهی و استفاده از روش‌های نوین تولید ماهی مطلوب است و این ویژگی‌ مهم سبب جذب مشتریان از استان‌های کشور به آبزیان تولید شده زنجان شده است

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت:ویژگی ماهیان تولیدی در زنجان سبب شده تا این محصول مجالی برای بسته‌بندی را نداشته و بلافاصله و بصورت زنده در بازار مصرف عرضه شده وبه دست مصرف‌کننده داخلی و خارجی برسد

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای غیررسمی ارائه شده در 2 ماه اخیر نزدیک به 200 تن ماهی تولید شده از استان زنجان به کردستان کشور عراق صادر شده است.

بورانی همچنین افزود: بهره برداری از اولین کارخانه انحصاری تولید خوراک آبزیان استان زنجان در شهرستان ماهنشان در دهه فجر آغاز می شود.

وی گفت:درحال حاضر یک کارخانه در استان بصورت مشترک اقدام به بسته بندی ماهی ، مرغ و گوشت می کند که نیاز هست ماهی در اوزان مخنلف و بصورت اشکال متنوع فرآوری شده تا نقش مهم خود را در بازار پسندی و جلب رضابت علاقمندان ایفا نماید.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: کارخانه ، ماهی ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.