سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شهادت آیت الله شیخ نمر، ثمره شکست آل سعود

فرمانده لشکر 5 نصر خراسان وحدت دنیای اسلام را وحدتی اعتقادی و نه تاکتیکی عنوان و بر پاسخ زینب گونه به دشمن تصریح کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده لشکر 5 نصر خراسان در مراسم بزرگداشت شیخ نمر و نهضت روشنگری در مسجد علی ابن ابی طالب(ع) روستای ساغروان چناران، شهادت شیخ نمر را ثمره شکست های پی در پی سیاستهای آل سعود دانست و تاکید کرد: شهادت شیخ نمر نشان از عجز سعودی هاست.

سردار مجتبی غفورپور به نقش شهید شیخ نمر در عربستان اشاره کرد و افزود: شیخ نمر در عربستان نه حامی گروه های چریکی  و مسلحانه بود و نه اقدام امنیتی علیه سعودی ها انجام داده بود؛ او فقط با آل سعود مقابله فکری داشت و دشمن که این مقابله را بر نمی تابد،‌ او را مظلومانه به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه فرق مختلف اسلامی در ایران در صلح و آرامش زندگی می کنند، گفت: وحدت میان شیعه و سنی وحدت تاکتیکی بخاطر دشمن مشترک، نیست؛ بلکه وحدت در اعتقادات، کتاب، پیغمبر و قبله است.

فرمانده لشکر نصر 5 خراسان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت توهین به مقدسات اهل سنت را نظر فقهی و نه تاکتیکی رهبری دانست و تاکید کرد: همانگونه که سید حسن نصرالله پاسخ به شهادت شیخ نمر را پاسخ زینب گونه توصیف کرد،‌ ما هم همچون حضرت زینب(س) باید با رسوا کردن آل سعود و نه درگیری فیزیکی پاسخ مناسبی به آل سعود بدهیم و بهانه به دست دشمنان اسلام ندهیم.

سردار غفورپور با بیان اینکه مبارزه احتیاج به بصریت و توجه و در صحنه بودن دارد،‌ گفت: تمام تقابل استعمار و استکبار در دوره معاصر با اسلام ناب است و جمعبندی مکاتب غربی به این نتیجه رسیده است که اسلام ناب آنها را به خطر می اندازد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی،‌ اهمیت انقلاب اسلامی بیش از پیش است، تصریح کرد: امروز دفاع از انقلاب به مراتب دشوارتر از دوران دفاع مقدس است و با توجه به اینکه 230 هزار شهید برای دفاع از انقلاب تقدیم کرده ایم، باید با تمام توان در خدمت انقلاب باشیم.

فرمانده لشکر 5 نصر خراسان مبارزه را راهی سخت و پرهزینه عنوان و تاکید کرد: هرچند جدا شدن هر شهید از دامن ملت خسارتی برای ما محسوب می شود، اما دست آوردهایی که با شهادت آنها در دفاع از انقلاب کسب کردیم بسیار بیشتر است به شرطی که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

سردار غفور پور با بیان اینکه موج انقلاب اسلامی در سواحل مدیترانه، وال استریت و در میان مظلومین جهان خودنمایی می کند، تصریح کرد: تبلیغ سازش با آمریکا در رسانه ها یک اشتباه استراتژیک و راهبردی است که عده ای دوست و دشمن بر آن اصرار دارند و فکر می کنند با کوتاه آمدن مقابل دشمن روزگار خوبی را خواهیم گذراند.

وی با اشاره به مقاطعی از تاریخ اسلام و ایران و نتیجه ای که از کوتاه آمدن مقابل دشمن حاصل شده است، تاکید کرد: اگر در تاریخ دستاوردی داشتیم به دلیل مقاومت و مبارزه و ایستادگی بوده است و هر جا مقابل دشمن کوتاه آمدیم و به توافق دشمن دل خوش کردیم، شکست خوردیم.

فرمانده لشکر 5 نصر خراسان با بیان اینکه عده ای سعی دارند اینگونه القا کنند که "اگر با دشمن سازش کنیم کشور آباد می شود"، گفت: عده ای از مزدوران دشمن در فتنه 88 شعار "نه غزه،‌ نه لبنان" سر دادند در حالیکه جبهه سوریه و لبنان در دفاع از انقلاب اسلامی تشکیل شده است و اگر این دفاع در سوریه و لبنان نبود، این فجایع در کشور ما اتفاق می افتاد.

سردار غفورپور دفاع مقاومت در سوریه و لبنان را دفاع از ملت، تفکر و مکتب اسلام دانست و افزود: خاندان بشار اسد به علت حمایت از حزب الله مورد سوء قصد قرار گرفته اند.

وی به تاکید بر اینکه همه این هجمه ها و توطئه ها بخاطر انقلاب اسلامی ماست،‌ افزود: عده ای مزدوران فریب خورده آگاهانه و برخی از دوستان ناآگاه خط فکری تجدید نظر در دیدگاههای انقلابی را ترویج می کنند و اینطور وانمود می کنند که باید به افرادی رای بدهیم که بدنبال سازش با آمریکا هستند؛ اما بدانید این افراد یا خائن اند یا جاهل.

فرمانده لشکر 5 نصر خراسان تصریح کرد: باید با تمام توان در مقابل هجمه ها ایستادگی و از انقلاب و ولایت حمایت کنیم و قدردان نعمت ولایت باشیم؛ چرا که با تدبیر ولی فقیه تاکنون ده ها خطر جدی از سر کشور رفع شده است.

سردار غفورپور با اشاره به تعداد شیعیان نیجریه در بدو انقلاب اسلامی که از100 هزار نفر تجاوز نمی کرد،‌ گفت: اینکه نیجریه امروز 15 میلیون شیعه پرورش داده است، بیانگر این است که تفکر انقلاب اسلامی از مرزهای کشورمان خارج شده و دنیا و اروپا و آمریکا را درنوردیده است.

وی اسلام هراسی را نتیجه ترس غرب از نفوذ اسلام دانست و تاکید کرد: ماموریت داعش اسلام هراسی است که توسط آمریکا و اسرائیل و عمالش در منطقه هدایت می شود.

فرمانده لشکر 5 نصر خراسان استقامت، مظلومیت و صدق عمل را شرط پیروزی دانست و ابراز امیدواری کرد: انقلاب به دست صاحب اصلی اش،‌ امام زمان(عج) برسد.

این مراسم به همت حوزه مقاومت بسیج 8 بلال در روستای 12 هزار نفری ساغروان در 23 کیلومتری جاده مشهد- چناران که همگی اهل تسنن هستند، برگزار شد.


انتهای پیام//گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.