سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فریدون بیگدلی، از حال و روز این روزهای خود گفت

نسل جدید با سخت‌گیری‌های کمتری مواجه شدند و توانستند از ما سبقت بگیرند.

فریدون بیگدلی خواننده در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با کم‌کاری و دورشدن از فضای فعالیت موسیقایی خود گفت: وضعیت امروز من مانند تمام مردم که سرگرم معیشت خود هستند، می‌گذرد و البته من آلبوم جدیدی را تهیه کرده‌ام که به فکر انتشار آن هستم؛ اما برخی قوانین مثل داشتن حامی مالی و نحوه انتشار آن عرضه آلبوم را به تعویق انداخته است.

وی ادامه داد: در این آلبوم که نام آن «به من ربطی نداره» است، ترانه‌سرایانی مثل شایا تجلی، مجتبی ضعیفی، ترانه مکرم، مهرزاد امیرخانی و بهنوش بختیاری حضور دارند.

وی در رابطه با اینکه آیا مافیا در پررنگ‌شدن برخی افراد در موسیقی امروز وجود دارد یا نه، بیان کرد: تصور نمی‌کنم، شاید نمونه‌های آن خوانندگان زیر زمینی هستند که با هزینه‌های شخصی خود آثاری تولید می‌کنند تا به شهرتی در میان مردم دست پیدا کنند؛ اما نسلی که عمر و جوانی‌اش را صرف موسیقی و هنرخود کرده، با کمترین دستمزد‌ها  نتوانسته به جایگاه خود دست پیدا کند.

وی ادامه داد: نسل ما افرادی مثل خشایار اعتمادی، حمید حامی، مانی رهنما، حمید غلامعلی، غلامرضا صنعتگرو علی تفرشی را در خود جای داده بود که به معنای واقعی خواننده بودند و بسیاری از مسائل موسیقی ما را درک می‌کردند؛ اما نسل جدید با سخت‌گیری‌های کمتری مواجه شدند و توانستند از ما سبقت بگیرند.

بیگدلی در خصوص افرادی که در جشنواره‌ها و فستیوال‌های داخلی حضور پیدا می‌کنند، عنوان کرد: برخی برگزیدگان که در جشنواره‌ها حضور پیدا می‌کنند، از نظر توانایی شاید جایگاه برجسته‌ای نداشته باشند و افرادی مانند علی تفرشی که خاک صحنه خورده‌اند و عمرشان را صرف موسیقی کرده‌اند، از این قافله‌ جدا بمانند.

وی بیان کرد: من 13 سال در ارکستر سمفونیک زمانی که تنها 20 سال داشتم، به همراه ‌افرادی چون رشید وطن‌دوست به عنوان خواننده همکاری می‌کردم؛ اما از سال 88 تاکنون توسط خانه موسیقی بیمه نشده‌ام و حداقل ماهی یکبار بابت این موضوع  تماس می‌گیرم؛ البته دیگر اهمیتی هم ندارد.

وی ادامه داد: چرا قانون برای همه یکسان نیست؟! عده‌ای از هنرمندان این روزها به اندازه کل درآمد هنرمندان تاریخ موسیقی پول در می‌آورند و در رابطه با همکاری‌هایشان  با شبکه‌‌های ماهواره‌ای که به وضوح مشهود است، عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود. به راحتی کنسرت برگزار می‌کنند و به فعالیت هنری‌شان ادامه می‌دهند.

فریدون بیگدلی در پایان عنوان کرد: متاسفم که شاهد این هستم که برخی از هنرمندان که در گذشته موسیقی جایگاه والایی داشته‌اند، امروز در مشکلات اقتصادی فرو رفته‌اند و حتی برای رفع جزئی‌ترین مسائل اقتصادی در مضیقه هستند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.