سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از نانوذرات نقره به صورت پودری جهت گندزدایی پساب‌ها

مححققان دانشگاه علوم پزشکی توانستند با به کار گیری نانو ذرات نقره به صورت پودری، به کاهش هزینه‌ی تصفیه پساب‌ها کمک کنند.

داریوش زینال زاده کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این طرح با همکاری شرکت فاضلاب تهران انجام شده است زیرا دستیابی به یک گندزدای ایده‌آل همواره یکی از دغدغه‌های مهم صنایع تصفیه‌ی آب و فاضلاب بود و در سال‌های اخیر ضرورت پژوهش در زمینه‌ی گندزداهای نوین از اولویت‌های تحقیقاتی شرکت فاضلاب تهران نیز می‌باشد.

وی در خصوص این طرح توضیح داد: در این پروژه از نانوذرات نقره استفاده شده است زیرا این نانوذرات در حوزه‌ی گندزدایی سیستم‌های تصفیه‌ی آب و پساب های صنعتی بسیار مورد توجه هستند. این نانوذرات نسبت به نمونه های قبلی به دلیل افزایش میزان تماس گندزدا با میکروارگانیسم‌ها، قدرت گندزدایی بالاتری  دارند و به صورت پودری مورد استفاده قرار گرفتند.

زینال زاده ادامه داد: استفاده از این نانو ذرات علاوه بر افزایش بازدهی‌، با ایجاد خاصیت مغناطیسی و جداسازی نانوذرات، امکان بازیابی و استفاده‌ی مجدد برای گندزدای سنتز شده فراهم شده است که همین امر موجب کاهش هزینه‌ها می شود. زیرا به طور معمول استفاده از نانوذرات نقره هزینه‌ی بالایی به همراه دارد.

وی این ترکیبات را کاملا بی خطر خواند و گفت: مقادیر یون‌های آهن و نقره‌ی خروجی پساب حتی در pH های خیلی اسیدی و خیلی قلیایی نیز کمتر از مقادیر استاندارد آب شرب است. این در حالی است که بیشتر ترکیبات گندزا برای محیط زیست خطرناک هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.