سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب های پاک ترین شهر تهران در معرض آلودگی

فاضلاب‌های شهری و تجاری در کنار پسماند کارواش‌ها آب های سطحی و رودخانه فیروزکوه، پاک ترین شهر استان تهران را گریبان‌گیر مشکلات زیست‌محیطی فراوانی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رشد قارچ‌گونه کارواش‌های شهرستان فیروزکوه و ورود فاضلاب‌های شهری و تجاری این شهر، روزگار رودخانه و آب های سطحی فیروزکوه را به سیاهی و آلودگی رسانده و حالا محیط ‌زیست این شهر به همراه فرمانداری کمر به قلع و قمع کارواش‌های متخلف و احداث سیستم‌های تصفیه فاضلاب بسته‌اند.

* آلودگی گریبان‌گیر آب های سطحی

نبود سیستم‌ تصفیه فاضلاب‌های شهری در فیروزکوه، حجم زیادی از پسماندهای خانگی و تجاری را وارد آب های سطحی شهرستان فیروزکوه کرده و آلودگی‌های جدی زیست‌محیطی را به ارمغان آورده و اکنون خبر از احداث این تصفیه‌خانه‌ها به گوش می‌رسد.

نوراله طاهری فرماندار فیروزکوه در این‌باره می‌گوید: سیستم تصفیه فاضلاب شهری از مهم ترین بحث‌های شهرستان فیروزکوه است که اخیرا در پی مطالعات انجام شده در این حیطه و سخنان ریاست جمهوری در سفر اخیر خود به فیروزکوه، بنا شده بودجه کافی برای راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب اختصاص داده شود.

* نقش پررنگ کارواش‌ها در آلودگی 

علاوه بر ورود فاضلاب‌های شهری و تجاری به آب های سطحی و رودخانه فیروزکوه، کارواش‌ها نقش پررنگی در دامن زدن به آلودگی آب های این شهرستان به ثبت رسانده‌اند به‌طوری‌که فعالیت واحد‌های کارواش‌ با پایش و تذکرات اداره کل محیط زیست مربوطه مواجه شده است.

محمد فریدی رئیس محیط زیست فیروزکوه در این‌باره می‌گوید: در پی پایش‌های مستمر از کارواش‌ها به عنوان یکی از عوامل ایجاد کننده آلودگی آب‌های فیروزکوه، واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و مهلتی یک ماهه جهت رفع آلودگی‌ها برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت : بعد از پایان فرصت یک ماهه، اگر واحدهای متخلف همچنان به فرآیند آلوده‌سازی خود ادامه دهند به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی پلمپ خواهند شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.