به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا صلواتی با اشاره به ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: تا 10 سال پیش عمر ناوگان اتوبوسرانی زیر 3 سال بود اما در حال حاضر ناوگان فرسودهای داریم و برای نوسازی آن با مشکل روبرو بودهایم .
وی افزود: پیش از این شهرداریها با حدود 15 میلیون تومان یک اتوبوس نو خریداری میکردند و بقیه توسط دولت پرداخت میشد اما در حال حاضر کمک دولت قطع شده و هزینه اتوبوسها نیز افزایش یافته و شهرداری باید آن را تهیه کند و این در حالی است که هر اتوبوس حدود 400 میلیون تومان هزینه در بر دارد.
معاون حملونقل شهرداری اصفهان بیان کرد: با توجه به حساسیت و رفاه شهروندان برنامه نوسازی ناوگان را در اولویت قرار دادهایم و در این زمینه قرارداد خریداری 200 دستگاه اتوبوس را منعقد کردهایم که تا پایان همین ماه وارد ناوگان میشود.
وی تصریح کرد: قرار بود این تعداد مهرماه وارد چرخه حملونقل شود اما با بدقولی خودروسازان داخلی مواجه شدیم و با وجود اینکه کل هزینه را پرداخت کرده بودیم در زمان موعد تحویل ندادند .
صلواتی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه نوسازی بیش از 60 دستگاه اتوبوس که دودزا بودند از مدار سرویسدهی خارج و سعی شده با بهسازی ناوگان و موتور نوسازی آنها بتوانیم آلایندگی را به حداقل برسانیم.
وی گفت: حساسیت آلایندگی روی ناوگان زیاد است و سعی شده این حساسیت را از مبدأ کنترل و اجازه ندهیم اتوبوسی که دارای آلایندگی است وارد چرخه حملونقل شود البته ما منکر اتوبوس دودزا در شهر نیستیم.
صلواتی با اشاره به عمر ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: با برنامهریزی برای آینده سعی بر این است که سن ناوگان را به 5 سال کاهش دهیم تا مهر سال آینده در ناوگان اتوبوسرانی اتفاقات خوبی در شهر ببینیم
معاون حملونقل شهرداری اصفهان بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر ناوگانی داریم که 600 اتوبوس آن بالای 10 سال عمر دارد و بر اساس استانداردها درواقع از رده خارج هستند؛ این مشکل به دلایل مختلف مانند مشکلات اعتباری، بودجه، تحریمها و قطع شدن کمکهای دولت است که سبب شده سن ناوگان بالا برود.
وی تصریح کرد: حدود 1200 دستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان فعالیت میکند که از این تعداد 600 دستگاه عمر بالای 10 سال داشته و بقیه هم از سن یک سال تا 10 سال را داریم.
صلواتی افزود: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی سهم 18 درصدی در بخش حملونقل عمومی مردم را دارد که قابل قبول نیست و پس از آن 15 درصد سهم تاکسی بوده و قصد بر این است که تا سال آینده به ناوگان اتوبوسرانی 5 درصد اضافه و در برنامه اصفهان 1400 به 45 درصد برسیم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث یارانه بلیت هم که از سوی دولت پرداخت میشد امسال حدود 10 درصد آن پرداخت شده با توجه به اینکه هزینههای جاری اتوبوسرانی بر جای خودش است و این سرویسدهی باید انجام شود سبب شده که روند نوسازی با کندی پیش برود زیرا سرویسدهی در شهر نباید متوقف شود.
صلواتی گفت:
با وجود کسری بودجه، سعی بر این است که حملونقل عمومی کمرنگ نشود و در اولویت شهرداری
قرار گیرد و ازاینرو پیگیری و اولویت نخست در اعتبار مربوط به
حملونقل عمومی است تا کفیت ناوگان ارتقا یابد.
انتهای پیام/گ