سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساوه شمشکی: وزارت ورزش اسکی را تعطیل کند!

عضو تیم ملی اسکی کشورمان گفت: از این ورزش چیزی باقی نمانده و وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون اسکی را تعطیل کند تا دنبال زندگی‌مان برویم.

حسین ساوه شمشکی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: مدتی است که در اسکی نه اردو داریم و نه تمرین می کنیم، از وزارت ورزش و جوانان خواهش می‌کنیم فکری به حال این ورزش کنند، اگر نیاز است آن را تعطیل‌کنند تا خیال همه راحت شود تا بدون درگیری و حاشیه به زندگی‌‌مان برسیم.
 
وی تصریح کرد: رقابت‌های صحرانوردی برگزار نشد و دلیل خاصی مطرح نشد در اسنوبرد و آلپاین اسکی بازان  از 8  تا ساعت 15  منتظر برگزاری این رقابت‌ها بودند و وقتشان تلف شد اما در نهایت رقابت ها را برگزار نکردند.
 
ساوه شمشکی در ادامه گفت: برای رقابت‌های آلپاین و اسنوبرد اسکی بازان از کشورهای مختلف شرکت داشتند اما رقابت ها لغو شد و فدراسیون علت آن را نبود برف مناسب در پیست اعلام کردند، این در حالی است که امسال بارشهای‌ خوبی داشتیم و برف کافی بود.
 
وی تاکید کرد: معمولا برای برگزاری یک مسابقه‌، کمیته برگزاری از یک هفته قبل در محل رقابت‌ها مستقر می‌شود و تمهیداتی را برای آن در نظر می گیرد اما کمیته برگزاری مسابقات اسکی تنها از شب قبل تلاش می‌کردند که یک پیست 100 درصدی را آماده کنند.

ساوه شمشکی در خصوص زمان برگزاری این مسابقات و کم و کیف این رقابت‌ها گفت: این رقابت‌ها تحت عنوان مسابقات بین‌المللی بود و در تقویم فدراسیون جهانی نیز گنجانده شده بود حتی نماینده این سازمان نیز برای نظارت در پیست حضور داشت، از 5 ماه قبل همه از چگونگی برگزاری این مسابقات و اینکه در کجا برگزار می شود، مطلع بودند ولی تفکری روی آن نبود که چگونه انجام شود و به صورت آبرومندانه باشد تا نماینده فدراسیون جهانی راضی باشد و در سال‌های آتی میزبانی بیشتری به کشورمان داده شود من این کم کاری را از فدراسیون می‌دانم.

ساوه شمشکی اضافه کرد: تیم ملی نداریم و قرار است نفرات امسال انتخاب شوند، من دو هفته عضو تیم ملی بودم که همه تمرینات و برنامه‌ها منتفی شد و به صورت شخصی تمرین می‌کردم و یک ماه در اتریش بین بهترین‌های این ورزش به تجربه هایم افزودم.
 
وی در ادامه گفت: تا 26 آذر فرصت داشتیم کد فیزم خود را فعال کنیم برای همین من 24 آذر به فدراسیون مراجعه و فرم پر کردم و کارمندان فدراسیون هم شاهد این موضوع بودند، ولی نمی‌دانم چرا کدفیزم فعال نشد دلیلش را پرسیدم با لبخند گفتند که خودت بهتر می‌دانی! شاید این تنبیهی است که برای مصاحبه هایم در نظر گرفته اند، انگار اگر از من پرسیدم اردو دارید باید بگویم داریم، در حالی که حقیقت این است که نداریم. اگر صحبتی کردم که خلاف واقع بوده است باید کمیته انضباطی تشکیل شود و رای صادر کنند نه اینکه با علاقه شخصی تصمیم بگیرند.
 
ساوه شمشکی اشاره کرد: برای پیگیری فعال کردن کد فیزم با فدراسیون نزدیک به 40 مرتبه تماس گرفتم اما رئیس و دبیر پاسخگو نبودند.
 
اسکی باز تیم ملی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات تعطیل شد و اردویی هم که نداریم و تمرینات هم انجام نمی‌شود دقیقا نمی‌دانم فدراسیون چه کار می‌کند زمستان دو ماه دیگر به پایان می‌رسد و فرصتی برای انجام کاری باقی نمانده است با همین روال زمستان هم تمام می‌شود عملا فکر کنم این ورزش تعطیل شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.