سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

مرکز اسکان کودکان خیابانی در قزوین احداث شد

معاون شهردار قزوین در حوزه خدمات شهری گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نیز بهسازی سیمای شهری، مرکز اسکان کودکان خیابانی در قزوین احداث شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین؛ حمیدرضا الموتی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به کوکان خیابانی و کار اعم از کودکان دارای خانواده و بدون خانواده، مرکز اسکان و نگهداری از این کودکان با همکاری بهزیستی و کمیته امداد قزوین، مرکز اسکان کودکان خیابانی قزوین احداث شد.

وی افزود: در این مرکز خدمات تغذیه، اسکان موقت و سایر ملزومات نگهداری از این کودکان ارائه می‌شود که از نظر بهداشتی مورد تأیید استاندارد بوده و سیستم گرمایشی نیز برای محافظت از سرمای زمستان در این مرکز تعبیه شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این کودکان که در خیابان‌ها، مراکز عمومی، ایستگاه‌های راه‌آهن و مجتمع‌های تجاری اقدام به کار و یا جداسازی پسماندهای خشک از مخازن زباله می‌کنند، تصریح کرد: بخشی از وظیفه جمع‌آوری و نگهداری از این کودکان بر عهده شهرداری است که در این زمینه اقدامات لازم توسط این نهاد انجام شده است.

الموتی هرگونه اقدام جهت پیشگیری یا کنترل پدیده اجتماعی کودکان خیابانی را مستلزم شناخت این گروه دانست و عنوان کرد: پیشگیری و کنترل آنها نیازمند ابزارهای ویژه‌ای است که دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های غیردولتی و خیریه‌ای، نقش تاثیرگذاری بر آن داشته و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه نگاه شهرداری به این کودکان مانند نگاه به کارتن‌خواب‌ها و متکدیان است خاطرنشان کرد: با آسیب‌شناسی و معرفی این کودکان به بهزیستی برای ساماندهی آنان اقداماتی انجام می‌گیرد و تنها کار در دست اقدام شهرداری شناسایی مراکز غیرمجاز و معرفی به سازمان محیط زیست است که به واسطه این مراکز از کودکان بیگاری می‌کشند.

الموتی گفت: با وجود اقداماتی که در چند سال اخیر برای جمع آوری این کودکان از سطح شهر انجام گرفته است، متأسفانه هر روز شاهد افزایش این کودکان هستیم و این امر نگرانی‌های بسیاری را در اجتماع امروزی برای مردم به وجود آورده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین اظهار داشت: بزرگترین معضلی که به این آسیب اجتماعی دامن می‌زند، شبکه‌هایی از افراد بزه‌کار و سودجو هستند که از فقر این کودکان سوء استفاده می‌کنند و برای خود دکانی باز کرده‌اند.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.