سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

شناسایی کانون ریز گردها در شهرستان امیدیه

پنج کانون ریز گرد در شهرستان امیدیه شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری هندیجان گفت: شهرستان هندیجان دارای 280 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که 80 هزار هکتار آن دارای پوشش گیاهی بسیار فقیر یا فاقد پوشش است. امین عبادی افزود: در هندیجان پنج کانون بحرانی ریزگرد وجود دارد که امسال از محل اعتبارات ملی 25 هزار هکتار آن مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد 380 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تعداد هفت هزار و 500 درخت کهور پاکستانی برای یک دوره یکساله نگهداری و آبیاری در محل مطالعاتی شرق هندیجان کاشته شد.

رئیس منابع طبیعی هندیجان افزود: رئیس سازمان جنگل ها و مراتع از طرح های مطالعاتی که در اراضی 14 هزار هکتاری منطقه شرق هندیجان شامل دهنو و بوطاهری بازدید نمود و امسال عملیات نهال کاری در دو کانون دیگر ریزگرد ها به مساحت 900 هکتار شامل 'هور هندیجان' و 'شمال هندیجان' آغاز خواهد شد.

وی بر روش های پیشگری از فرسایش خاک تاکید نمود وگفت: باغداران و صاحبان زمین های کشاورزی با اقداماتی نظیر ایجاد بادشکن در اطراف زمین های کشاورزی از فرسایش خاک جلوگیری نمایند زیرا خاک در زمین های خالی و بدون پوشش با کوچکترین حرکت باد جابجا و ایجاد ریزگرد می نمایند.



انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.