سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

570 نفر از اتباع بیگانه مقیم کاشان زیر پوشش بیمه سلامت

مدیرسرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان گفت: 570 نفر از اتباع و مهاجران خارجی مقیم کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش بیمه سلامت قرارگرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مسلم آشوری با بیان اینکه این طرح از حدود یک ماه قبل آغاز شده است، اظهار داشت: افراد زیرپوشش دارای کارت آمایش با هویت معتبر هستند.

وی افزود: 430 نفر از این افراد در شهرستان کاشان و بقیه مربوط به آران و بیدگل است.


وی همچنین از صدور 13 جلد دفترچه برای بیماران خاص اتباع بیگانه شامل هموفیلی، تالاسمی، کلیوی و ام اس خبر داد و گفت: ارائه خدمات به این افراد براساس دستورالعمل سازمان بیمه سلامت ایران بصورت سه بسته خدمتی خواهد بود.

آشوری خاطرنشان کرد: بسته اول ویژه «بیماران خاص» است که بیمه سلامت آنان رایگان بوده و بسته دوم پوشش بیمه سلامت اتباع و مهاجران خارجی ویژه «اقشار آسیب پذیر» است که این گروه فقط یک چهارم حق بیمه معمولی را پرداخت می کنند.

بگفته وی مابقی حق بیمه این دو گروه را کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می کند.

آشوری تصریح کرد: بسته سوم شامل سایر اتباع و مهاجران خارجی که جزو دو گروه یاد شده نیستند و سرانه پرداختی آنان 972 هزار ریال برای هر شش ماه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: افراد بیمه شده نیازمند بستری، فقط در صورت بستری در بیمارستان های دولتی از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.
وی همچنین از خانواده های اتباع که تاکنون موفق به اخذ کارت سلامت نشده اند، خواست با مراجعه به دفاتر کفالت اقدام و از مزایای آن استفاده کنند.

براساس آخرین آمارهای موجود تعداد مهاجران و پناهندگان دارای کارت و گذرنامه اتباع افغانستان در استان اصفهان 170 هزار نفر که 23 هزار نفر از این تعداد مربوط به شهرستان کاشان است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.