سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود 100 میلیون تراکنش نیاز به بانکداری الکترونیک را تشدید می کند

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در کشوری که 100 میلیون تراکنش بانکی صورت می‌گیرد طبیعی است که بخش اعظمی از کار آن به عهده زیرساخت‌های الکترونیک باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دیوان دری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: این همایش 12 و 22 دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش مباحث بانکی و بانکداری الکترونیک بررسی می‌شود زیرا نظام بانکی کشور با توجه به حجم بالای تراکنش‌ها و عملیات عظیم آن راهی جز احقاق این امر ندارد.

دیوان دری اظهار داشت: پیشرفت‌های بانکی در بستر بانکداری الکترونیک و پیشرفت IT تأثیر مهمی در نظام بانکداری خواهد داشت و مسائل جدی همچون پول‌های مجازی در این مسیر شکل گرفته است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی به اهمیت این موضوع در تمام دنیا اشاره کرد و گفت: در سایر بانک‌های جهان هم نشست‌هایی برای کنترل نحوه سیاست‌گذاری و کنترل نقدینگی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علت استقبال از این همایش این است که می‌تواند صنعت بانکداری را رشد دهد و محصولات نظام بانکی در داخل کشور صورت بگیرد همچنین نخبگان کشوری نیز در داخل به کار گماشته شوند.

دیواندری تصریح کرد: رفع تحریم سوئیفت و خدمات مرتبط با آن از جمله مواردی است که به اجرای برجام بستگی دارد.

وی اظهار داشت: طبق توضیحات رئیس کل بانک مرکزی بنا بر توافقات انجام شده در اجرای برجام مشکلات سوئیفت هم حل خواهد شد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: نکته مهم در این بین برقراری روابط مجدد کارگزاری است که با فضای مثبت به وجود آمده قطعا دایر خواهد شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.